مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از حضور و فعالیت ۶۱ روحانی و مبلغ دینی در موکب‌های اربعین استان مرکزی به منظور انجام کار‌های تبیینی معنوی و فرهنگی خبر داد
کد خبر: ۷۸۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 13 October 2019

۶۱ مبلغ دینی در موکب های اربعین استان مرکزی مستقر شده اند

 

حجت الاسلام صفر قربان پور اظهار داشت: در حال حاضر فعالیت‌های کمیته فرهنگی اربعین استان در حال انجام است و ساماندهی گروه‌های فرهنگی روحانیون و اعزام آن‌ها انجام شده است.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان مرکزی ادامه داد: در کمیته فرهنگی اربعین استان سه کارگروه یاوران معنوی، قرآن، تبلیغ و نماز و کارگروه بانوان فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: امسال با توجه به موضوع کنگره ۶۲۰۰ شهید استان، طرح نایب الشهید در حال انجام است به طوری که هر یک از زائران به نیابت از یک شهید در پیاده روی اربعین حضور پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام قربان پور عنوان کرد: در انجام فعالیت‌های کمیته فرهنگی اربعینی، روحانیت و مبلغان دینی همکاری می‌کنند به طوری که در  تمامی موکب‌های استان حضور دارند.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان مرکزی گفت: شعار اربعین امسال «الحسین یجمعنا» انتخاب شده تا همه به امام حسین (ع) ارادت ورزند بدون اینکه حب و بغضی و تفاوتی مطرح باشد و تلاش می‌کنیم این جایگاه برای تمامی زائران تبیین شود.

وی بیان کرد: برای اینکه جایگاه روحانیت را به جایگاه مهدویت ارتباط دهیم، یک حرکتی در کل کشور انجام شده است به طوری که یک پرچم «الحسین معنا» با رنگ قرمز چاپ شده که نمادی از پیوند حرکت ارزشمند امام حسینی با گام دوم انقلاب و تمدن سازی اسلامی و مهدویت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: در پیاده روی اربعین باید از هر نوع اختلاف سلیقه پرهیز و حرمت تشیع در عراق حفظ شود، حتی در صورت وجود سنت‌های قومی به آن دامن زده نشود و جایگاه وحدت ملی و بین المللی حفظ شود و مبلغین و ذاکران حتما بایستی در این زمینه نقش آفرین باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار