استاندار کرمانشاه گفت: برای رونق گردشگری استان نیازمند چارترکننده‌های قوی هستیم.
کد خبر: ۷۸۸۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 13 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه که امروز (۲۱ مهر) برگزار شد، گردشگری را یکی از محور‌های مهم اقتصاد مقاومتی در استان کرمانشاه دانست.

وی با اشاره به اهمیت حمل و نقل هوایی در رونق صنعت گردشگری، افزود: برای این منظور نیازمند چارترکننده‌های قوی با بنیه مالی زیاد در استان هستیم که حتی اگر نیاز بود بتوانند از چند ماه قبل تمام پول صندلی هواپیما را به شرکت‌های هواپیمایی پرداخت کنند.

استاندار کرمانشاه بر لزوم حمایت از متقاضیانی که در این زمینه پای کار می‌آیند تاکید کرد و ادامه داد: باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار این متقاضیان قرار گیرد.

بازوند معتقد است، وجود چارترکننده‌های قوی علاوه بر رونق گردشگری می‌تواند به تقویت صنعت حمل و نقل در استان نیز کمک کند.

وی همچنین از ضعف تورگردانی در استان هم انتقاد کرد و یادآور شد: تورگردانی ظرفیت بزرگی برای ورود گردشگر به استان کرمانشاه است که نباید از آن بی‌بهره بمانیم.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: انجمن‌های فعال گردشگری استان باید ارتباط مناسبی با تورگردان‌های سراسر کشور برقرار کرده و آن‌ها را به کرمانشاه جذب کنند.

وی در ادامه خواستار تعیین تکلیف "هتل بیستون" شد و خاطرنشان کرد: این هتل یک ظرفیت بزرگ برای کرمانشاه و یک جاذبه تاریخی مهم است، بگونه‌ای که یکی از ۱۰۰ عنصر هویتی کرمانشاه به شمار می‌رود.

استاندار کرمانشاه اشاره‌ای هم به ارسال پرونده ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامانات به یونسکو داشت و از اداره کل میراث فرهنگی استان خواست مستندات ارسال پرونده را ارائه دهد.

بازوند از عدم تدوین سند جامع آب استان هم گلایه کرد و افزود: بسیاری از تخصیص‌های آب استان لنگ این سند است و باید هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی در پاسخ به گزارش اداره کل اقتصاد و دارایی استان درباره وضعیت شاخص فضای کسب و کار استان نیز گفت: باید سهم بخش دولتی و تاثیر عملکرد این بخش در فضای کسب و کار استان به صورت کامل مشخص شود تا بتوانیم برنامه‌ریزی بهتری برای بهبود این وضعیت داشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار