استاندار خوزستان در نشستی با مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به عملیات کشت نیشکر در سال جاری و ثبت رکورد جدید در کشت سالیانه گفت: امسال و برای نخستین ‌بار در تاریخ شرکت، از مرز 22 هزار و 539 هکتار کشت نیشکر عبور کرد.
کد خبر: ۷۸۸۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ 13 October 2019

استاندار خوزستان در نشستی با مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به عملیات کشت نیشکر در سال جاری و ثبت رکورد جدید در کشت سالیانه گفت: امسال و برای نخستین ‌بار در تاریخ شرکت، از مرز 22 هزار و 539 هکتار کشت نیشکر عبور کرد.

به گزارش"تابناک"؛  استاندار خوزستان در این نشست گفت: امسال با شرایط خوبی که از نظر آبی پیش بینی می شود و همچین با درایت و برنامه ریزی مسئولین نیشکر، 22 هزار 539 هکتار زمین های آیشی به زیر کشت نیشکر رفت که این میزان کشت در تاریخ استان خوزستان بی سابقه است و انتظار داریم در سال آینده در این شرکت ۳۶۰ هزار تن شکر تولید شود.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه ویژه شرکت توسعه نیشکر در امنیت غذایی کشور و در تولید شکر، گفت: اگر شرکت توسعه نیشکر طبق برنامه ریزی های مدون صورت گرفته پیش برود در سال 1400 به تولید بالغ بر 640 هزار تن شکر دست پیدا می کنیم که رکوردی جدید در تولید شکر خواهد بود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه خوزستان جایگاه ویژه ای در عرصه کشاورزی کشور دارد، گفت: بخش قابل توجهی از کالاهای اساسی کشور در بخش زراعت در استان خوزستان تولید می شود و این نشان از این دارد که خوزستان جایگاه ویژه ای در کشور داراست و با وجود کشت و صنعت های نیشکری و همچین شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ، این جایگاه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر شریعتی با اشاره به وقوع خشکسالی و پدیده سیلاب در سال گذشته، تاکید کرد: این دو پدیده آسیب های زیادی به بخش کشاورزی و صنعت در شرکت توسعه نیشکر وارد کردند. در پدیده خشکسالی شاهد بودیم که دبی رودخانه کارون به حداقل خود رسید و این امر شرایط بسیار سختی را برای شرکت توسعه نیشکر ایجاد کرد.

وی افزود: شرکت توسعه نیشکر با وجود بحران ها و خشکسالی بی سابقه و همچین سیل، با درایت و مدیریت صحیح مسئولین ذیربط و همچین بنیه اقتصادی مناسب، توانست روی پای خود بیاستد و خسارات وارده را به سرعت جبران نماید.

استاندار خوزستان در ادامه با تقدیر از دکتر ناصری مدیرعامل، معاونین و هیات مدیره و مسئولین شرکت توسعه نیشکر، گفت: مسئولین شرکت توسعه نیشکر با برنامه ریزی صحیح و کار جهادی همه تلاش خود را در جهت بازسازی سریع شرکت توسعه نیشکر پس از دو بحران خشکسالی و سیلاب به کار بستند تا این شرکت بار دیگر بی دغدغه در عرصه تولید فعال بماند.

استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت اجرای طرح های توسعه ای نیشکر تصریح کرد: طرح شورورزی یکی دیگر از مواردی است که با بهره گیری از زهاب نیشکر انجام می شود و از این طریق گیاهانی نظیر گندم، برنج، جو، پنبه، کینوا کشت شده و همچنین پرورش ماهی و میگو در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: کنترل کانون های ریزگرد و مقابله با ریزگردها نیز از جمله طرح هایی است که با استفاده از زهاب نیشکر و تبدیل این کانون ها (از طریق آبیاری با زهاب) به زمین هایی برای کشت گیاهانی که در طرح شورورزی قرار می گیرد، در دستور کار است که سبب افزایش تولید، اشتغال و درآمد زایی در استان خوزستان می شود.

شریعتی افزود: طرح های توسعه ای با جدیت دنبال شود تا شرکت توسعه نیشکر جایگاه و نقش ویژه ای در کشور ایفا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار