مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان:
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از آغاز به کار نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی از امروز 22 تا ۳۰ مهر در مسیر زائران اربعین در شهرهای ایلام، مهران، دهلران، چرداول، ایوان و سیروان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ 14 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: اربعین یکی از فرصت‌های بی‌نظیر جهت معرفی فرهنگ، رسومو به‌خصوص صنایع دستی و محصولات استان ایلام است و می‌تواند ایلام را به تمام کشور معرفی کند .

وی گفت: این نمایشگاه شامل غرفه‌هایی از انواع لباس‌های محلی، گلیم نقش‌برجسته، اجسام سنگی، معرق و منبت، چرم، سفال، چاقو، عسل طبیعی و همچنین خوراکی‌ها و شیرینی‌های سنتی استان ایلام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام بابیان این‌که برپایی این نمایشگاه‌ها فرصتی برای شناسایی صنایع‌دستی ایلام به زائرین اربعین حسینی (ع) است، افزود: تعداد ۸۵ غرفه صنایع‌دستی در سراسر استان برپا شد که از این تعداد ۳۰ غرفه در ایلام، ۱۵ غرفه در مهران، ۲۰ غرفه در دهلران، ۱۰ غرفه در چرداول، 5 غرفه در ایوان و 5غرفه در سیروان که در مسیر تردد زائران اربعین است، برپا شده است.

شنبه‌زاده ادامه داد: راه‌اندازی این نمایشگاه‌ها کمک قابل توجهی به شناساندن صنایع‌دستی و معرفی آن به دیگر مناطق کشور می‌کند و با توجه به ورود زوار خارجی به استان جهت پیاده‌روی اربعین، صنایع دستی ایلام به خارج از مرزهای کشور نیز شناسانده می‌شود.

شنبه‌زاده تصریح کرد : هرساله شاهد ورود میلیون‌ها زائر به استان ایلام برای سفر به عتبات عالیات هستیم که علاوه بر آثار معنوی مثبتی که برای استان به همراه دارد، می‌تواند سبب ایجاد رونق اقتصادی نیز شود.

وی ادامه داد: بدون شک درصورت استفاده از ظرفیت ورود زائران ایرانی و عراقی به استان ایلام و به‌ویژه مرز مهران شاهد ایجاد اشتغال، توسعه اقتصادی و افزایش صادرات نیز خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام ادامه داد: یکی از مسائلی که می‌تواند در ایام اربعین مورد توجه مسئولان قرار گیرد، استفاده از ظرفیت صنایع دستی استان است که می‌توان با معرفی این ظرفیت به مسافران، زمینه فروش صنایع دستی تولیدی استان را فراهم کرد.

شنبه‌زاده از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان تا ۳۰ مهر در شهرهای ایلام، مهران، دهلران، چرداول، ایوان و سیروان خبرداد و گفت: در این نمایشگاه آثار هنرمندان صنایع دستی استان از تولید به مصرف، در معرض دید عموم و زائران قرار می گیرد./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار