فرماندار شمیرانات با اعلام آغاز پویش "هر شهروند، یک کنشگر مؤثر" گفت: این پویش تلاش می کند تا شهروندان مؤثر بویژه بانوان تأثیرگذار در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان کنشگران ثابت، فعالیتشان را منسجم و حضورشان را پر رنگ تر سازند.
کد خبر: ۷۸۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 14 October 2019

پویش "شهروند مؤثر" در شمیرانات آغاز شد

به گزارش تابناک تهران، سیاوش شهریور روز یکشنبه در حاشیهٔ اولین کارگاه آموزشی بورس که برای کارآفرینان و مسئولان امور بانوان ادارات در فرمانداری شمیرانات تشکیل شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف اقتصادی پویش مذکور، آموزش بورس را برای بانوان شهرستان آغاز کردیم و معاون صندوق کارآفرینی امید کشور نیز در این کارگاه مبنای سرمایه گذاری و اقدامات اقتصادی را تشریح کردند.

وی افزود: علاوه بر آموزش بورس، ایجاد باغچه های خانگی و ابتکار در کاشت بذر گیاهان داروئی نیز به آنها آموزش داده شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تلاش ما این است تا در تمام روستاها و محلات، مساجد و مدارس به یاری این پویش آیند تا از ظرفیت زنان روستایی و شهری باسواد که می توانند اقدامات اجتماعی مؤثر مانند آموزش به کم سوادان، کمک به مستمندان و نذر زمان در خانهٔ سالمندان و ... داشته باشند، استفاده کنیم.

فرماندار شمیرانات گفت: بانوان خانه دار نیز می توانند با خیاطی، تولید عروسک، گل و ... بخشی از هزینه های سبد خانوار را تأمین کنند.

شهریور بیان داشت: در حوزه فرهنگی نیز بانوان تحصیلکرده می توانند به یاری آموزشگاه های شهرستان بیایند و از لحاظ کیفی و کمی سطح آموزش را افزایش دهند.

وی گفت: وظیفهٔ این پویش این است تا شهروندی  مشتاق و مؤثر در فرآیند توسعه شهرستان و کشور بسازد.

این مقام مسئول تأکید کرد: باید انگیزه را در بانوان مؤثر ایجاد کنیم تا به مسئولان اداری، اقتصادی و آموزشی مشاوره دهند و به آنها کمک کنند.

فرماندار شمیرانات اظهار داشت: با توجه به شرایط مالی، فرهنگی و سطح تحصیل در شهرستان می توانم با حمایت بانک ها و صندوق های توسعه این طرح را ملی کنیم و این مهم نیازمند همت روشن فکران و اصحاب رسانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار