رییس اتاق بازرگانی اهواز:
رییس اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به مانع‌تراشی‌های طرف عراقی در حوزه صادرات گفت: با توجه به وسعت مرزهای مشترک ایران با کشور عراق، موانع موجود صادراتی تاسف‌آور است و انتظار داریم این موانع در راستای کمک به افزایش صادرات از میان برداشته شوند.
کد خبر: ۷۸۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ 15 October 2019

شهلا عموری اظهار کرد: برخی هماهنگی‌ها در سطح ملی می‌تواند به حل و فصل عمده مشکلات صادرکنندگان کمک کند که در این راستا، یکی از مهمترین مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استفاده از ظرفیت وزارت خارجه در رفع مانع‌تراشی‌های طرف عراقی در حوزه صادرات کالاهای تولیدی استان خوزستان است.

رییس اتاق بازرگانی اهواز گفت: با توجه به وسعت مرزهای مشترک ایران با کشور عراق، موانع موجود صادراتی تاسف‌آور است و انتظار داریم این موانع در راستای کمک به افزایش صادرات از میان برداشته شوند.

وی همچنین بر ضرورت آمادگی هرچه بیشتر خوزستان برای حضور در فعالیت‌های تجاری با اتحادیه اوراسیا تاکید کرد و افزود: با توجه به آغاز فرآیندهای آماده‌سازی زیرساخت‌های مرز هوایی شهرستان دزفول، می‌توان از این ظرفیت برای شناسایی بازارهای صادراتی پایدارتری استفاده کرد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان جمعیت هدف این اتحادیه را 183 میلیون نفر عنوان کرد و گفت: از سال 2015 تا 2018، صادرات به کشورهای اتحادیه اوراسیا حدود 36 درصد افزایش یافته است و ما نیز در تلاش هستیم که این میزان صادرات را ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ایران قرار است به عضویت این اتحادیه درآید، قطعا ظرفیت بسیار باارزشی برای انجام فعالیت‌های تجاری برای فعالان اقتصادی استان خوزستان رقم خواهد خورد. در این زمینه تلاش خواهیم کرد شرایط خوبی برای بهره‌گیری از این ظرفیت به وجود آوریم.

عموری بیان کرد: خوزستان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است و در صورت تحقق صفر شدن تعرفه صادراتی محصولات کشاورزی، در آینده شاهد استقبال هر چه بیشتر تولیدکنندگان و تجار در این بخش خواهیم بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار