معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات خوزستان گفت: تامین حق‌آبه تالاب‌ها و رودخانه‌ها مهمترین مساله‌ای است که می‌تواند زمینه‌ساز ازدیاد و رشد گونه‌های محلی آبزیان در آب‌های خوزستان شود.
کد خبر: ۷۸۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 16 October 2019

کوروش میرزایی در خصوص حضور ماهی تیلاپیا در آب‌ها و تالاب‌های خوزستان اظهار کرد: در زمانی که شرایط تالاب‌ها و شرایط آبی رودخانه‌ها مناسب نباشد، شرایط برای رشد گونه‌های نامطلوب فراهم می‌شود و این گونه‌ها می‌توانند رشد کرده و تکثیر شوند.

وی افزود: باید شرایط آبی تالاب‌ها و رودخانه‌های استان خوزستان بهینه شود تا فرصت برای رشد گونه‌های غیربومی از جمله تیلاپیا فراهم نشود و همچنین در بحث حذف گونه‌های مهاجم و جلوگیری از ورود آن‌ها به تالاب‌های استان برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

معاون آبزی‌پروری اداره‌کل شیلات خوزستان تصریح کرد: آموزش‌های لازم به صیادان استان داده شده تا برای مثال در زمان تکثیر گونه‌های محلی و اصلی کشور نسبت به صید آن‌ها اقدام نشود. این کار به رشد گونه‌های محلی کمک می‌کند و می‌تواند شرایط را برای رشد گونه‌های مهاجم دشوار کند.

میرزایی عنوان کرد: جامعه صیادی مهمترین ابزاری است که می‌تواند در حذف گونه‌های مهاجم و رشد و تکثیر گونه‌های محلی نقش داشته باشد و از این رو با ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها در تلاش هستیم تا به این امر مهم کمک کنیم.

وی بیان کرد: تامین حق‌آبه تالاب‌ها و رودخانه‌ها مهمترین مساله‌ای است که می‌تواند زمینه‌ساز ازدیاد و رشد گونه‌های محلی شود. امیدواریم به این موضوع توجه جدی شود تا شاهد رشد و تکثیر گونه‌های محلی در آب‌های استان باشیم و گونه‌های مهاجم کمتر بتوانند در آب‌های خوزستان خودنمایی کنند.

 

منبع: ایسنا
برچسب ها: شیلات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار