همزمان با برگزاری نهمین جشنواره انگور هزاوه
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: همزمان با برگزاری نهمین جشنواره انگور هزاوه خانه امیر کبیر آماده بازدید گردشگران و علاقمندان است
کد خبر: ۷۸۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ 15 October 2019

Image result for علیرضا ایزدی میراث فرهنگی

علیرضا ایزدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام برگزاری جشنواره انگور هزاوه، بنای منسوب به خاندان  امیرکبیر  که توسط اداره کل میراث فرهنگی مرمت شده و آماده برای تبدیل به موزه امیرکبیر و مرکز مطالعات تاریخ معاصر استان است، آماده بازدید گردشگران و علاقمندان می‌باشد.  

وی گفت: این جشنواره برای نهمین بار در روستای هزاوه شهر اراک برگزار می‌شود و به سبب اینکه برگزاری این مراسم با ایام ماه صفر مصادف شده نام آن را به آئین شکرگذاری برداشت انگور روستای هزاوه تغییر داده شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: این جشنواره برای آشنایی گردشگران و علاقمندان با تنوع و خواص درمانی انگور نهمین جشنواره انگور هزاوه اراک برگزار می‌شود.
ایزدی اظهار داشت: آئین شکرگذاری برداشت انگور روستای هزاوه از چهارشنبه ۲۴ مهرماه با حضور مسئولان شهری و استانی راس ساعت ۹ آغاز و فعالیت این مجموعه به مدت یک هفته از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب ادامه دارد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی ادامه داد: این مراسم در قالب گردهمایی بیش از ۴۰ غرفه برای ارائه انگور و محصولات تولیدی از انگور برگزار و به منظور افزایش رونق اقتصادی در این عرصه سایر محصولات محلی نیز در کنار انگور و مشتقات آن در غرفه‌ها ارائه می‌شود.

 به گفته وی طرح محتوایی موزه امیرکبیر در حال تهیه است که پس  از تهیه و تایید توسط اداره کل موزه‌های کشور قابلیت اجرایی خواهد یافت.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار