مدیرحج و زیارت استان البرزبا اشاره به استقبال کم نظیر مردم استان از پیاده روی اربعین حسینی گفت : تعداد ثبت نامی‌های این استان تاکنون به ۸۸ هزار و ۹۶۸ نفر رسیده است.
کد خبر: ۷۸۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 15 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ پیاده‌روی اربعین چندسالی است که به یک همایش میلیونی تبدیل شده که نه تنها شیعیان بلکه اهل تسنن و حتی غیرمسلمانان از اقصی نقاط جهان با شور و اشتیاقی وصف ناپذیر در این اجتماع بزرگ شرکت می‌کنند.

سال گذشته حدود ۵۰ هزار البرزی در همایش میلیونی اربعین شرکت کردند.

عباس دمیرچی با اشاره به اینکه ویزای اربعین در سال جاری حذف شده، اظهار داشت: با وجود حذف ویزا، همچون سال‌های گذشته سامانه سماح به عنوان ورودی نام نویسی از زائران است.

وی گفت: زائران اربعین برای نام نویسی می‌توانند با ورود به سامانه سماح علاوه بر نام نویسی ۲۲ هزار تومان بابت بیمه و خدمات هلال احمر پرداخت کنند.

مدیر حج و زیارت البرز بیان داشت: افرادی که برای نام نویسی به دفاتر زیارتی مراجعه کنند علاوه بر پرداخت مبلغ فوق بایستی مبلغ سه هزار تومان بابت کارمزد پرداخت نمایند.

وی به علاقه‌مندان به حضور در این همایش میلیونی، توصیه کرد که برای نام نویسی به دفاتر مجاز زیارتی مراجعه کنند تا ازتخلفات احتمالی جلوگیری شود.

تا چندی پیش یکی از الزامات برای زائران داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۶ ماه از زمان خروج از کشور بود ولی اکنون برای تشویق عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) به حضور در این همایش میلیونی، اعتبار در نظر گرفته شده برای گذرنامه سه ماه است.

دمیرچی به زائران اربعین توصیه کرد که سعی کنند زمان سفر خود را با توجه به شرایط مسیر مدیریت کرده و علاوه بر آن زائران به هنگام سفر مقداری مواد غذایی فاسدنشدنی به ویژه آب همراه خود داشته باشند.
نام نویسی زائران در سامانه سماح از ۱۰ شهریور ماه امسال آغاز شده است.

در استان البرز ۵۰ دفتر زیارتی مجاز فعال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار