در اولین نشست معاون آموزگاران شهرستان بویراحمد عنوان شد
اولین نشست معاون آموزگاران و راهبران آموزشی با مدیر آموزش و پرورش و معاون و کارشناسان آموزش ابتدایی شهرستان بویراحمد با دستور کار بررسی مشکلات ، چالش ها و ارائه پیشنهادات برای رفع این مشکلات برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶ 16 October 2019

اولین نشست معاون آموزگاران و راهبران آموزشی با مدیر آموزش و پرورش و معاون و کارشناسان آموزش ابتدایی شهرستان بویراحمد با دستور کار بررسی مشکلات ، چالش ها و ارائه پیشنهادات برای رفع این مشکلات برگزار شد.

دستگاهی که مدیریت آن برابر با مدیریت استانداری است
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به پیاده روی عظیم اربعین گفت :امروز ما با همایش بزرگ پیاده روی اربعین به دنیا نشان می دهیم که فرهنگ بزرگ و غنی شیعی می تواند بدون از خونریزی و ظلم به دیگران ، جلوی بی عدالتی ها را بگیرد.
علی حسن زاده در ادامه افزود : مقطع ابتدایی پایه و ستون آموزش و پرورش است که استحکام این پایه و ستون مستلزم مجهز بودن به علم روز است لذا آموزگاران باید به روز باشند.
حسن زاده ، با اشاره به لزوم داشتن سه شناخت ، اظهار داشت : داشتن شناخت ادراکی یک معلم مهم است و آموزگار باید بداند با چه کسانی در ارتباط است که شناخت کافی از آن ها داشته باشد.
وی داشتن شناخت فنی و مهارتی را دومین شناخت یک معلم عنوان کرد و ادامه داد : آگاهی کامل از بخشنامه ها و آئین نامه ها بسیار ضروری است که یک معلم باید بر آن اشراف کامل داشته باشد.
دستگاهی که مدیریت آن برابر با مدیریت استانداری است / خواسته های به حق مردم به بهانه مشکلات گم نشوند / ساعات ورزش مظلوم واقع نشود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد افزود : سومین شناختی که یک معلم باید داشته باشد مربوط به شناخت روابط عاطفی و انسانی است که این مورد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
حسن زاده ادامه داد : ما باید بتوانیم با دانش آموزان و اولیاء آنان با نگاه عاطفی و انسانی برخورد کنیم .
وی به مشکلات آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اشاره کرد و گفت : تقریبا نیمی از دانش آموزان استان در این شهرستان قرار دارند که سختی های زیادی را بر ما تحمیل می کند اما همواره سعی کرده ایم به گونه ای عمل شود که کمترین مشکلات را داشته باشیم.
وی در توضیح این سخن خود افزود : سختی کار و مدیریت در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تا اندازه ای است که می توان ادعا کرد کسی که این دستگاه وسیع با مشکلات متعدد را مدیریت کند ، می تواند در اداره استانداری هم موفق باشد.
حسن زاده گفت : جامعه از ما انتظاراتی دارد. گاهی خانواده هایی به ما مراجعه می کنند با انبوهی از مشکلات که باید به هر طریق ممکن ما هم به آن ها کمک کنیم و این انتظار هم می رود که کوتاهی صورت نگیرد.
وی ادامه داد : وقتی سالانه حدود 3 هزار دانش آموز به آمار ما اضافه می شود مطمئنا علاوه بر بحث آسیب های اجتماعی که گریبانگیر کلیت شهر یاسوج شده است ، مشکلاتی هم در زمینه آموزشی برای ما ایجاد می کند و امسال هم همین وضعیت را داشتیم که خوشبختانه با مدیریت خوب در حوزه معاونت ابتدایی امسال سر و سامان دادن به این کمبودها بسیار خوب صورت گرفت .
دستگاهی که مدیریت آن برابر با مدیریت استانداری است / خواسته های به حق مردم به بهانه مشکلات گم نشوند / ساعات ورزش مظلوم واقع نشود
 
خواسته های به حق مردم به بهانه مشکلات گم نشوند
معاون آموزش ایتدایی هم در این نشست گفت :همه ما باید تلاش کنیم که خواسته های به حق مردم و اولیاء دانش آموزان از آموزش و پرورش به بهانه مشکلات ، گم نشوند.
آناهیتا مرادیان افزود : همین ابتدای سال در تشکیل پرونده تحصیلی دانش آموزان مهمترین مورد رعایت قانون است ضمن اینکه باید در هماهنگی کامل مدیران جدید و سابق مدارس مشکلات و کاستی های این پرونده ها برطرف شوند.
مرادیان صداقت سازمانی را یکی از اولویت ها در آموزش و پرورش خصوصا آموزش ابتدایی دانست و گفت : صداقت سازمانی بین مدیران مدارس و مسئولین آموزش و پرورش بسیار ضروری است و نمی توان بین فرهنگیان در رده های مختلف مسئولیتی صداقت وجود نداشته باشد آن وقت از دانش آموزان انتظار صداقت داشته باشیم.
وی شفافیت آماری را یکی دیگر ملزومات کار مدیریت عنوان کرد و افزود : یک مدیر لازم است از همان ابتدای کار به شفافیت در امور اهمیت دهد خصوصا در بحث شفافیت آماری که در صورت رعایت این شفافیت هیچ الزامی به ورود دستگاه های نظارتی وجود ندارد.
مرادیان ادامه داد : حضور به موقع در حل کار از جمله وظایف مدیران است. حضور به موقع هم در شروع کار و هم در پایان کار بسیار حائز اهمیت است .
وی رفتار سازمانی را از دیگر موارد مهم عنوان کرد و اظهار داشت : شاید حقوق مزایا ما نسبت به دیگر دستگاه ها برابر نباشد اما باید بدانیم که شغل ما همتراز با شغل انبیا است بنابراین پذیرفتنی نیست که خود نقض کننده این مسئولیت سنگین باشیم.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان افزود : گاهی مواقع موضوعاتی رخ می دهد که نیاز به هماهنگی و مشورت با برخی کارشناسان حوزه حراست یا ارزیابی و یا کارشناسان آموزشی است که در چنین مواقعی لازم است ،حتما از مشورت ها استفاده شود.
مرادیان ادامه داد : لازم است مدیران مهارت نه گفتن را داشته باشند و بتوانند در مقابل درخواست های غیرقانونی نه بگویند و همین را هم به دانش آموزان یاد دهند.
وی گفت : یک معلم هنرش این است که بروز باشد. نمی توان در فضای گذشته بود و به دانش آموز با خواسته ها و توانایی هایی امروزی آموزش داد.
مرادیان خطاب به فرهنگیان گفت : در انتقال احکام دینی و مسائل مذهبی پیشرو باشید . همکاران عزیز باید بدانند ، شاید برخی اولیا نتوانند آموزش احکام به فرزندان خود بدهند که در اینگونه موارد وظیفه دینی ما است به آنان کمک کنیم.
وی ادامه داد : لازم است مدیران مدارس با راهبران آموزشی هماهنگی کامل داشته باشند . گاهی مواردی پیش می آید که معلم باید مسافرتی یا مرخصی بگیرد که باید در این خصوص هماهنگی کامل با راهبر صورت گیرد.
مرادیان در پایان گفت : با توجه به سردسیری بودن شهرستان و در پیش بودن فصل سرما  لازم است از هم اکنون با تهیه امکانات به فکر باشید.
دستگاهی که مدیریت آن برابر با مدیریت استانداری است / خواسته های به حق مردم به بهانه مشکلات گم نشوند / ساعات ورزش مظلوم واقع نشود
 
ساعات ورزش مظلوم واقع نشود
سخنران پایانی این مراسم ، کارشناس مسئول آموزش ابتدایی بود که در سخنانی اظهار داشت : برنامه درسی یکی از نکات آموزشی بسیار مهم است که مدیر آموزگاران و معلمان باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.
آژند افزود : توجه به ساعت ورود و خروج ، داشتن طرح درس ، دادن مسئولیت به دانش آموزان با انتخاب نماینده کلاس ، استفاده از روش های موثر تدریس از جمله پرسش و پاسخ ، توجه به گروه بندی در کلاس و استفاده از وسایل کمک آموزشی اولویت های یک کلاس خوب و موثر است.
کارشناس مسئول آموزش ابتدایی شهرستان بویراحمد گفت : ساعت ورزش از جمله ساعاتی است که باید حتما به آن توجه شود چرا که احساس می شود این زنگ در مدارس مظلوم واقع می شود .
وی استفاده از کتب غیر درسی را غیر قانونی دانست و گفت : متاسفانه مشاهده می شود با وجود دستور صریح و بخشنامه قانونی اما گاهی از این کتب استفاده می شود که گاهی اولیا عامل این موضوع هستند اما مدیران و معلمین باید توجه کنند که چنین چیزی غیرقانونی است.
آژند افزود : توجه به درس پژوهی در موضوعات درسی و لزوم کاربردی کردن فرایند یاددهی و یادگیری از جمله نکات مهمی است که آموزگاران و مدیران باید توجه ویژه ای نسبت به آن داشته باشند.
لازم به توضیح است در این نشست برخی مشکلات از زبان فرهنگیان بیان شد که معاون آموزش ابتدایی به آنها پاسخ داد.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
اقای حسن زاده ای کاش مدارس هیات امنایی و شاهدتان را هم حسابرسی می کردید تا در برابر خدا بیش از این بده کار نباشید اینطور به نظر میرسد که مدیران مدارس کارتخوانی گذاشتند تا فقط پول برای خود جمع کنند خدا ازشون نگذره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار