فرمانده قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور گفت: این ستاد با چهار هزار نیرو به زائران اربعین حسینی در گذرگاه‌های مرزی و خاک عراق خدمت رسانی می‌کند.
کد خبر: ۷۸۹۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹ 16 October 2019

مهدی علیزاده چهارشنبه شب در بازدید از روند تردد و خدمت‌رسانی به زائران در مرز شلمچه اظهار داشت: ستاد راهنمای زائر مجموعه کمیته اعزام مرکزی اربعین است که ۲۸ خدمت را در مسیر راهپیمایی اربعین با محور گمشدگان ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه ستاد راهنمای زائر اربعین در داخل کشور عراق مسئولیت راهنمایی زائران ایرانی و خارجی را انجام می دهد، افزود: اعضای این ستاد با ۱۰ زبان زنده تسلط داشته و زائران را راهنمایی می کنند ضمن اینکه در مسیر نجف تا کربلا نیز موکب‌ های این ستاد به زائران خدمت می کنند.

فرمانده قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور گفت: در همین راستا، نقشه مسیر راهپیمایی به صورت آنلاین و آفلاین همچنین برنامه نرم افزاری در گوشی‌ زائران نصب می‌شود که خدمات متعددی ارائه می کند .

علیزاده با اشاره به خدمات رسانی ستاد راهنمای زائر با چهار هزار نیرو افزود: هفت ایستگاه مرزی در مرزهای چهارگانه شامل خسروی، ۲ پایگاه در مهران، شلمچه، چذابه، فرودگاه امام خمینی(ره) و فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد برپا شده است ضمن اینکه ۲ پایگاه نیز در شهر مقدس کربلای معلی و نجف اشرف فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه خدمات این ستاد به زائران اربعین حسینی از دهم ماه صفر آغاز شد و تا ۲ روز بعد از اربعین نیز ادامه خواهد داشت به وضعیت زیر ساخت های اربعین در گذرگاه های مرزی اشاره کرد و  گفت: زیرساخت‌های مناسب در پایانه‌های مرزی و خدمات‌دهی روان و راهگشا به زائران به گونه‌ای که سفر معنوی اربعین با کمترین مشکل روبرو شود از اهمیت ویزه ای برخوردار است.

علیزاده با تاکید بر این موضوع که حذف روادید برای زائران اربعین حسینی، سفر خاطره انگیزی برای آنان رقم زده است و مشکلات این سفر معنوی را به حداقل ممکن رسانده، گفت: از زائران اربعین حسینی انتظار می‌رود وسائل خود در مرزهای ایران و در خاک عراق را کنترل کنند، همچنین برنامه نرم افزاری را که طراحی شده در تلفن‌های همراه خود نصب کنند تا از این طریق بتوانند همدیگر را پیدا کنند.

وی به ایجاد امکانات مخابراتی در مسیر نجف تا کربلا اشاره کرد  و افزود: زائران از طریق پایگاه‌های مستقر در این مسیر می توانند از ارتباط تلفنی به صورت رایگان استفاده کنند.

 فرمانده قرارگاه مرزی ستاد راهنمای زائر اربعین کشور همچنین به برخی کمبودها در مرزها اشاره کرد و گفت: در زمینه بهداشتی و آب آشامیدنی کمبودهایی گزارش شد که این مشکل با تلاش بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران برطرف شد.

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون و ۱۷۷ هزار تردد در مرز شلمچه ثبت شده است.  

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار