رییس سازمان لیگ کشتی ایران گفت: حضور کشتی گیران مطرح و عنوان دار خارجی باعث افزایش کیفیت مسابقات می شود از طرفی کشتی گیران ما فرصت بازی با آنها را پیدا می کنند.
کد خبر: ۷۸۹۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 17 October 2019

عبدالمهدی نصیرزاده در جریان رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی کشور در اهواز اظهار داشت: سطح کیفی و کمی رقابت‌های لیگ‌ برتر بسیار خوب است و قطعا موجب می شود تا استعدادهای خوبی از دل مسابقات شناسایی شوند.

وی افزود: با توجه به این که میزبان رقابت‌های جام جهانی و جام باشگاه های جهان در سال ۲۰۱۹ هستیم مجبور بودیم رقابت های لیگ برتر را فشرده تر گنیم از طرفی مسابقات المپیک در پیش است و کشتی گیران ما در هفت وزن هنوز نتوانستند سهمیه کسب کنند لذا کشتی گیران آزاد و فرنگی کار ما باید در تورنمنت‌های مختلف شرکت کنند تا سهمیه مورد نظر را کسب کنند.

رییس سازمان لیگ کشتی ایران گفت: از آنجایی که امسال سقف قرارداد ورزشکاران افزایش پیدا کرده است تمام ملی‌پوشان و قهرمانان ایران در مسابقات حضور دارند. تیم های سینا صنعت ایذه، دانشگاه آزاد و بازار بزرگ ایران از تیم های خیلی خوب و مدعی این دوره از مسابقات لیگ برتر کشتی فرنگی هستند و اکثر بازیکنان ملی‌پوش را در اختیار دارند.

وی ادامه داد: در این فصل بر خلاف دوره های گذشته، توازن رقابتی خوبی ایجاد شده و این طور نیست که از قبل پیش بینی کنیم کدام تیم قهرمان می شود. طبیعتا در هفته های نخست کاستی هایی وجود دارد که این موضوع طبیعی است، فکر می کنم از هفته های بعد شاهد برگزاری مسابقات با حضور پر شور تماشاگران باشیم. سعی ما بر این است که ورزش کشتی را در دل شهرستان ها ببریم به عنوان مثال در خراسان شمالی مسابقات لیگ برتر هر هفته در یکی از شهرستان‌های ایناستان برگزار می شود.

نصیرزاده گفت: تیم های اول و دوم رقابت‌های لیگ برتر در رشته‌های آزاد و فرنگی به مسابقات باشگاه‌های جهان اعزام می‌شوند البته تعداد سهمیه باشگاه های ایرانی به استقبال دیگر کشورها بستگی دارد و این امکان وجود دارد که سهمیه ما به سه تیم افزایش پیدا کند. مسابقات کشتی فرنگی ۱۳، ۱۴ و ۱۵ آذرماه و رقابت های کشتی آزاد ۲۸ و ۲۹ آذر ماه سال جاری به میزبانی ایران برگزار می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه اسپانسر مسابقات باشگاه های جهان نیز مشخص شده و ستاد این مسابقات از چند روز پیش شکل گرفت و قرار است روزهای یکشنبه هر هفته جلسات ستاد برگزار شود امیدوارم با گرفتن میزبانی مسابقات باشگاه های جهان پای اسپانسرها به ورزش کشتی باز شود. هنوز مکان این مسابقات مشخص نشده است البته ما دوست داریم رقابت ها در مکانی برگزار شود که نماینده آن استان در مسابقات حضور داشته باشد.

رییس سازمان لیگ کشتی ایران گفت: در دوره‌های قبل کیش، آذربایجان شرقی، مازندران، فارس و خوزستان که سابقه قهرمانی در باشگاه جهان را دارد اعلام آمادگی کردند البته ما باید ابتدا شرایط آب و هوایی را در نظر بگیریم و سپس میزبان را اعلام کنیم. بی شک ملاک ما این نیست که نماینده ایران در مسابقات با اقتدار به عنوان قهرمانی برسد لذا مقرر شد که تیم های قدرتمندی در مسابقات شرکت کنند. امیدواریم که بتوانیم مسابقات باشگاه های جهان را متفاوت تر از سال های قبل برگزار کنیم.

وی در خصوص رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی گفت: در این مسابقات از هر گروه ۲ تیم به دور نهایی صعود می کند اما هنوز مکان مسابقات نهایی مشخص نشده است.

نصیرزاده گفت: برای اینکه ایجاد توازن رقابتی در مسابقات لیگ برقرار کنیم اعلام کردیم که هر تیم می تواند ۳ کشتی‌گیر خارجی جذب کند ولی در هر مسابقه از ۲ نفر آنها می تواند استفاده کند از طرفی تیم ها تنها می توانند از کشتی‌گیرانی استفاده کنند که سابقه قهرمانی المپیک، جهان و یا قاره ای داشته باشند.

وی گفت: قبول داریم که فشردگی مسابقات روی کیفیت بازی ها تاثیر خواهد داشت منتها باید منافع ملی را در نظر بگیریم. ما به این جهت لیگ را برگزار می‌کنیم که پشتوانه قوی‌تری برای تیم‌های ملی داشته باشیم و در نهایت بتوانیم تیم ملی قدرتمندتری در رقابت‌های المپیک داشته باشیم.

هفته اول و دوم رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی کشور چهارشنبه به میزبانی اهواز برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار