مدیرکل هواشناسی استان مرکزی با اشاره به آغاز بارش‌های پاییزی از اوایل هفته آینده گفت: میزان این بارش‌ها تا نیمه آذر بیشتر از حد طبیعی پیش بینی می‌شود
کد خبر: ۷۸۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 17 October 2019

آغاز بارش های پاییزی از اوایل هفته جاری در استان مرکزی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 آرش بهاروند مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: شروع بارش‌های مطلوب در این استان از اوایل هفته آینده آغاز می‌شود که لازم است تمهیدات لازم برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی اندیشیده شود.  
بهاروند افزود: احتمال خسارت به محصولات زراعی و باغی نیز وجود دارد و کشاورزان باید در برداشت محصولات بهاره مانند لوبیا، یونجه و ذرت اقدام کنند و محصولات باغی نیز هرچه سریعتر به انبار‌ها و سردخانه‌های استاندارد منتقل شود و بارندگی‌های هفته جاری فرصت خوبی برای کاشت به موقع گندم و جو دیمی نیز است.
وی ادامه داد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، بارش‌های این استان از ۱۵ آذرماه تا اسفندماه کمتر از نرمال پیش‌بینی شده‌است، اما در اسفندماه نیز بارش‌ها نرمال می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای هوای استان مرکزی تا آبان‌ماه نیم تا یک و نیم درجه سانتیگراد بیشتر از دمای بلند مدت خواهد بود و در آذرماه و دی‌ماه تعدیل و به  وضعیت نرمال می‌رسد.
بهاروند افزود: پیش‌بینی شده دمای هوای استان مرکزی از ۱۵ آبان‌ماه به زیر صفر درجه سانتیگراد برسد و در مناطق صنعتی هم پیش بینی افزایش آلاینده‌های هوا دور از انتظار نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار