مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه مراکز مشاوره هدایت شغلی در فنی و حرفه‌ای استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود گفت: فعالیت مراکز فنی‌و‌حرفه‌ای در دانشگاه‌های استان مرکزی افزایش می‌یابد
کد خبر: ۷۸۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ 17 October 2019
مراکز مشاوره هدایت شغلی در فنی و حرفه‌ای استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود‌

سعیدرضا شامحمدی  با اشاره به تعداد مراکز آموزشی فنی‌و‌حرفه‌ای در استان مرکزی اظهار داشت: از تعداد 3 مرکز آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای در شهرستان اراک 2 مرکز برای واحد برادران و یک مرکز هم برای واحد خواهران است.

وی افزود: تقریبا 60 آموزشگاه آزاد فنی‌و‌حرفه‌ای در شهرستان اراک فعالیت می‌کنند، در مجموع در سطح استان 21 مرکز آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای در بخش دولتی وجود دارد که تمامی دوره‌ها در این مراکز به صورت رایگان برگزار می‌شود، همچنین 268 آموزشگاه در سطح استان مرکزی وجود دارد که تعداد 210 مورد از آنها فعال هستند.

مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای استان مرکزی ادامه داد: آموزشگاه‌ها در زمینه طرح‌های اوقات فراغت و ایران‌مهارت ‌با همکاری آموزش و پرورش اقدامات خوبی انجام دادند، 13 مرکز جوارکارگاهی و بین‌کارگاهی داریم که تقریبا اعتبارات  5 مرکز به پایان رسیده و باید تمدید اعتبار کنند به همین سبب در صورت فراهم شدن شرایط به زودی تمدید اعتبار این مراکز هم انجام می‌شود.

شامحمدی با اشاره به تعامل اداره کل فنی‌و‌حرفه‌ای استان مرکزی با دانشگاه‌ها تصریح کرد: سال گذشته مراکز فنی‌و‌حرفه‌ای در دانشگاه‌ها فعالیت داشتند، مشاوران فنی‌و‌حرفه‌ای در دفاتری که در دانشگاه اراک، صنعتی و پیام نور حضور دارند و آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای به دانشجویان در دانشگاه‌ها یا مراکز فنی‌و‌حرفه‌ای ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: این مراکز به مراکز (تی ام سی سی) تبدیل شدند و  مراکز مشاوره هدایت شغلی هم به این مراکز اضافه شده است، در دانشگاه پیام‌نور استان مرکزی این کار شروع شده است، با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید افتتاح مراکز تی ام سی سی در دانشگاه‌ پیام نور اراک و دانشگاه پیام نور تفرش انجام می‌شود.

مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: بیش از 40 درصد از متقاضیان که به مراکز فنی‌حرفه‌ای در بخش ثابت و آموزشگاه‌های آزاد مراجعه می‌کنند، فارق‌التحصیلان دانشگاهی هستند که دوره‌های فنی‌حرفه‌ای را می‌گذرانند، در دانشگاه آزاد هم با توجه به اینکه طرح‌هایی مشابه طرح‌های آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای برگزار می‌شود، این آموزش‌ها برگزار نمی‌شود.

شامحمدی بیان کرد: سال‌های گذشته دانشگاه‌ آزاد بهترین همکاری با فنی‌و‌حرفه‌ای داشت اما اکنون با توجه به شرایط این دانشگاه امکان برگزاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این دانشگاه نیست اما با اعلام دانشگاه آزاد اقدامات لازم برای آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار