مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: این شرکت در راستای کاهش وابستگی به خارج، فهرست جدیدی شامل سه هزار قلم کالای پرمصرف عملیات تولید نفت را به سازندگان ایرانی عرضه می کند.
کد خبر: ۷۸۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 26 October 2019

احمد محمدی در شورای سیاستگذاری یازدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت، بیان کرد: این فهرست بخش دیگری از کالاهای اساسی نفت را شامل می شود که با لحاظ نیازهای عملیاتی و درنظر گرفتن توجیه اقتصادی برای سفارش دهنده و سازنده تنظیم شده است.

وی حمایت از ساخت داخل و تامین کالا از منابع داخلی را نیاز اساسی کشور بیان کرد و ادامه داد: سرمایه گذاری در این صنعت به ویژه اگر منجر به ایجاد ارزش افزوده شود، عقلایی و دوراندیشانه است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به ظرفیت و قابلیت تبدیل نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت به نمایشگاهی در ابعاد بین المللی گفت: از این ظرفیت بالقوه باید برای ایجاد پیوند بیشتر میان صنعت، سازندگان و مراکز دانشگاهی و افزایش سهم ایران در بازار بزرگ کالای نفت استفاده کرد.

محمدی با تأکید بر ضرورت هدفگذاری، برنامه‌ریزی و ترسیم چشم انداز این نمایشگاه، افزود: نمایشگاه ساخت تجیهزات صنعت نفت باید متضمن خلق تکنولوژی و صنعت و تامین کننده منافع کل کشور و استان خوزستان باشد.

وی با دعوت از شرکت‌های اکتشاف و تولید(E&P) مراکز پژوهشی و دانشگاهی و شرکت ­های دانش‌بنیان برای حضور در این نمایشگاه و همراهی با سازندگان، ادامه داد:در چشم انداز آینده، هرگونه تحول و پیشرفتی در کار صنعت نفت منوط به همکاری و هماهنگی میان این گروه‌هاست.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با حمایت مجموعه وزارت نفت و مشارکت بخش خصوصی از سوم تا ششم آذر ۱۳۹۸ در محل دایمی نمایشگاه­ های بین المللی اهواز برپا می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار