نماینده حج و زیارت خوزستان گفت: دو زائر خوزستانی از کلانشهر اهواز به دلیل ازدحام جمعیت در کربلا جان خود را از دست دادند که اقدامات برای انتقال اجساد آنان به کشور در حال انجام است.
کد خبر: ۷۸۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 20 October 2019

شکرالله حمادی اظهار داشت: این دو زائر خوزستانی به دلیل ازدحام جمعیت جان خود را از دست داده اند که رایزنی ها با مقامات عراقی برای انتقال اجساد به کشور از طریق پایانه مرزی چذابه در حال انجام است.

وی افزود: کارهای اداری انتقال اجساد به کشور به صورت معمول حدود سه روز زمان می‌برد که در این زمینه هماهنگی های لازم با هلال احمر استان انجام شده است.

وی گفت: بیش از سه میلیون زائر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند که همچنان این سامانه‌ برای ثبت نام زائران اربعین باز بوده و آن ها می‌توانند تا پایان ماه صفر برای ثبت نام اقدام کنند.

وی تصریح کرد: تمامی زائرانی که در کشور عراق دچار حادثه می‌شوند توسط اورژانس عراق به مرز چذابه منتقل می‌شوند و ما نیز برای انتقال اجساد و یا مصدومان به بیمارستان شرایط را مهیا می‌کنیم.

حمادی ادامه داد: روز پنجشنبه نیز جسد یکی دیگر از زائران خوزستانی از شهرستان دزفول به چذابه منتقل شد که با خودروی حمل جسد فرد فوت شده را به این شهرستان انتقال دادیم.

وی اظهار کرد: تمامی هزینه های انتقال و جابجایی افراد حادثه دیده و فوت شده با سازمان حج و زیارت است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار