رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و اوج گرفتن بازگشت زائران، کادر درمانی و بهداشت محیط استان در پایانه مرزی مهران و مسیر تردد زوار در آماده‌باش کامل هستند.
کد خبر: ۷۸۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 19 October 2019

 به گزارش تابناک ایلام،دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ کادر درمانی به همراه هشت پزشک متخصص و تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در حال آماده‌باش کامل هستند و به زوار خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌دهند.

وی افزود: تاکنون به بیش از ۱۰۰ هزار زائر اربعین خدمات ارائه شده است که یک هزار و ۱۳۶ خدمت مربوط به مصدومان تصادفی و سوانح رانندگی و ۹۷ هزار و ۸۷۵ مورد خدمت نیز مربوط به بیماری‌ها و خدمات درمانی مورد نیاز زائران بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از مجموع گیرندگان خدمات درمانی یک هزار و ۳۷ زائر اربعین حسینی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری و ۹۵ هزار و ۸۷۹ نفر نیز مداوا و ترخیص شده‌اند.

دکتر کریمیان یادآور شد: با توجه به استقبال زیاد زائران برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین تاکنون مورد مشکوکی از بیماری و ویروس خاصی در بازگشت زوار مشاهده نشده است.

وی تاکید کرد: توصیه‌های بهداشتی همواره به زوار اطلاع‌رسانی می‌شود و به صورت مکرر از آنها خواسته‌ایم که همیشه دست های خود را بشویند و با زدن ماسک و استفاده از مایعات و غذاهای گرم سلامت خود را حفظ کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: آمار ارایه خدمات درمانی به زوار از مرز ۱۰۰ هزار نفر عبور کرده است و این نشان از تلاش مجموعه درمانی استان برای حفظ سلامت زائران دارد.

دکتر کریمیان همچنین از برپایی پایگاه‌های سلامت و بهداشت محیط در مسیر تردد زوار خبر داد و گفت: در این پایگاه‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی لازم برای حفظ سلامت زوار فشار خون و قند خون آنها نیز کنترل می‌شود.

وی، شیوع هر گونه بیماری ویروسی مشکوک در بین زائران اربعین حسینی در مرز مهران را تکذیب کرد و افزود: گروه‌های پزشکی ثابت و سیار در پایانه مرزی مهران مستقر هستند و هرگونه موارد مشکوک را سریع بررسی می‌کنند.

دکتر کریمیان با بیان اینکه آمادگی کامل برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی در مرز مهران و مراکز درمانی استان ایلام وجود دارد، اضافه کرد: تاکنون هیچ موردی مبنی بر بستری شدن زائران اربعین حسینی به دلیل بیماری در بیمارستان‌های استان ایلام نداشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و فصلی، بروز برخی بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی اجتناب ناپذیر است که نمی‌توان این موارد را بیماری ویروسی نامید.

به گزارش ایرنا، برخی شایعات در شبکه های اجتماعی استان ایلام خبر از شیوع بیماری ویروسی در بین زائران اربعین حسینی دادند که این خبر از سوی رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان ایلام نادرست اعلام شد.

بنابر اعلام رئیس ستاد مرکزی اربعین بیشترین میزان زائران اربعین امسال از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته‌اند.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای بازگشت به میهن انتخاب کنند، هم اکنون موج بازگشت زائران از مرز مهران شدت گرفته است./ع

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار