مدیرکل بهزیستی البرز گفت: کسی که ۱۸ ماه از ترک اعتیادش در کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز تی‌سی گذشته باشد، تا سقف ۵۰ میلیون تومان وام خود اشتغالی دریافت می‌کند و از این طریق به محیط جامعه و شرایط درآمدزایی بازمی‌گردد.
کد خبر: ۷۸۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 20 October 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ اسدالله حیدری اظهار کرد: در حال حاضر پنج کمپ ویژه بانوان در استان فعال است که هر یک از آنها بین تا۴۰ تا ۶۰ نفر را پذیرش می‌کنند.

وی با اشاره به تعرفه این مراکز اقامتی میان مدت ادامه داد: افرادی که به این مراکز مراجعه می‌کنند، باید ماهیانه ۷۳۰ هزار تومان برای خدماتی که می‌گیرند، پرداخت کنند.

وی توضیح داد: اگر زنانی که درگیر اعتیاد هستند به صورت تمایلی به کمپ‌ها مراجعه کنند، تا سه ماه می‌توانند از خدمات این مراکز استفاده کنند ولی اگر به دستور مقامات قضایی منتقل شوند، باید به اندازه مدتی که قاضی تعیین کرده در این مراکز نگهداری شوند.

این مسئول با اشاره به محدوده سنی پذیرش زنان معتاد استان اضافه کرد: این کمپ‌ها زنان بین ۱۸ تا ۵۵ سال را پذیرش کرده و به آنها خدمات مختلفی ارائه می‌دهند.

وی افزود: آشناسازی با روش‌های ترک اعتیاد، برگزاری جلسات خانواده، برگزاری دوره‌هایی برای افزایش اعتماد به نفس و ... بخشی از این خدمات است.

حیدری با بیان اینکه بهزیستی استان بخشی از یارانه زنان معتادی که توان پرداخت تعرفه کمپ‌ها را ندارند متقبل می‌شود، گفت: این افراد با نامه بهزیستی در این مراکز پذیرش می‌شوند و بعد از اتمام دوره هزینه انجام شده توسط این نهاد پرداخت می‌شود.

وی افزود: از زنان معتادی که بدون سرپرست هستند و تمایلی به کمپ‌ها مراجعه می‌کنند هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و از مابقی هم  مبلغ کمی دریافت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه زنانی که در کمپ‌ها حضور پیدا می‌کنند غربالگری می‌شوند، توضیح داد: افرادی که دچار مشکل اعصاب روان شده و یا به بیماری ایدز مبتلا شده‌اند؛ جداسازی شده و به روانپزشک و مرکز باشگاه مثبت ارجاع داده می‌شوند.

وی ادامه داد: بعد از اینکه دوره ترک این افراد به پایان رسید، فرایند انتقال آنها به مرکز تی سی (مرکز ترک اعتیاد اجتماع مدار) آغاز می‌شود.

این مسئول گفت: این افراد شش ماه در مرکز تی سی ماهدشت نگهداری می‌شوند و در دوره‌هایی مثل توانمندسازی بعد اعتیاد و خودباوری شرکت داده می‌شوند و شرایط پرداخت وام خوداشتغالی برای آنها مهیا می‌شود.

وی با بیان اینکه دریافت وام به مدرک فنی و حرفه‌ای نیاز دارد، گفت: کسانی که این مدرک را داشته باشند سریع به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند و سایر افراد هم با توجه به علاقه‌ای که دارند به فنی و حرفه ای معرفی می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه به دنبال راه اندازی مرکز توانمندسازی زنان معتاد استان هستیم، توضیح داد: در حال حاضر یک مرکز توانمند سازی ویژه مردان در استان فعال است ولی ما به دنبال راه‌اندازی مرکز زنان هم هستیم.

وی گفت: در این مرکز به زنانی که دوره پاکی را گذرانده‌اند، آموزش‌های مهارتی داد می‌شود و برای برخی از آنها شغل یابی می‌شود تا آنها مجددا به روند عادی زندگی بازگردند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
طاها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
من 5ساله پاکم باید چکارکنم ک وام پنجاملیونی رو بگیرم
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
من ۱۱سال پاکی دارم کجا مراجعه کنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
سلام من ۴ساله که پاک هستم از مواد مخدر باید برایه وام چکار کنم .راهنمایی کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار