معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گفت: پیرو ابلاغیه وزارت علوم، کارگروه اخلاق در پژوهش در دانشگاه ایلام راه اندازی گردید و اعضای آن مشخص گردیدند.
کد خبر: ۷۹۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ 22 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛  دکتر حسین مهدیزاده  اظهارداشت : بر اساس آئین‌ نامه اجرایی قانون اخلاق در پژوهش مصوب هیأت دولت در تاریخ 30 مردادماه 1398 و ابلاغ آن از طرف وزارت عتف، کارگروه اخلاق در پژوهش در دانشگاه ایلام با هدف بررسی تخلفات احتمالی پژوهشی و بسط اخلاق در پژوهش راه اندازی گردید.

وی افزود: در این کارگروه بر اساس بخشنامه مربوطه رئیس دانشگاه عضو ثابت و رئیس کارگروه، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه عضو ثابت و دبیر کارگروه، معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی عضو ثابت، سه نفر از اعضای هیات علمی صاحب نظر در امور پژوهشی، یک نفر بعنوان نماینده اعضای هیأت علمی، یک نفر از اعضای هیات علمی صاحب نظر در زمینه اخلاق در پژوهش و یک نفر از اساتید حقوقدان که احکام همگی آنان باید توسط رئیس دانشگاه صادر شود حضور خواهند داشت.

دکتر حسین مهدیزاده در خصوص اعضا منصوب شده این کارگروه، گفت: طی احکام جداگانه ای از سوی دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه، دکتر محمود روشنی استاد تمام دانشکده علوم پایه و رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز علم سنجی دانشگاه، دکتر سیاوش یاری دانشیار و رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و دبیر هیأت ممیزه دانشگاه، دکتر پرویز باقری مشاور رئیس و مدیر دفتر حقوقی، دکتر رضا رضازاده مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست، دکتر فاضل پوراحمد دانشیار و رئیس دانشکده پیرادامپزشکی و دکتر علی اشرف مهرابی اولاد دانشیار دانشکده کشاورزی به مدت دو سال به عضویت در این کارگروه منصوب گردیدند.

وی، افزود: اعضای این کارگروه با اهتمام و ارائه نظرات مشفقانه، مفید و اثربخش می‎توانند برای فراهم شدن زمینه بسط و تعمیق اخلاق پژوهشی در دانشگاه ایلام تلاش نمایند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار