مدیرکل راه و شهرسازی ایلام:
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: دولت تدبیر و امید اقدامات موثری برای جلوگیری از حاشیه نشینی و بازآفرینی مناطق هدف در این استان انجام داده و تاکنون ۴۷۳ هکتار از محدوده سکونتگاه های غیر رسمی مصوب شده است.
کد خبر: ۷۹۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 23 October 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ علی اصغر کاظمی در جلسه کار گروه فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده اظهار داشت: این اراضی در هفت شهر ایلام، آبدانان، ایوان، دهلران، ارکواز ملکشاهی، سرابله و آسمان آباد قرار دارند.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی استان برای بازآفرینی این مناطق ۷۶ هزار و ۲۸۲ مترمربع پروژه های روبنایی و زیربنایی انجام و یا در دست اجرا دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام آسفالت محله فرزگه ایوان با مساحت ۴۰ هزار مترمربع، آسفالت محله بانبرز شهر ایلام با مساحت ۱۶ هزار مترمربع، احداث ساختمان مرکز جامع آسیب دیدگان اجتماعی سبزی آباد شهر ایلام با مساحت سه هزار مترمربع، احداث برج هنر اسلامی در محله سبزی آباد شهر ایلام در هشت طبقه به مساحت بیش از هشت هزار متر مربع را از جمله این پروژه ها عنوان کرد.

کاظمی تاکید کرد: احداث کتابخانه محله بانبرز شهر ایلام با مساحت ۷۳۰ متر، احداث پایگاه خدمات اجتماعی (بهزیستی) و سیل بند بتنی محله بانبرز در ۲ فاز، اجرا و تکمیل سالن ورزشی محله بانبرز با مساحت ۹۰۰ متر، اجرا و تکمیل پارک هفت تیر محله بان بور شهر ایلام به مساحت ۲۲ هزار متر مربع از دیگر پروژه های در دست اجرای این اداره کل است.

وی یادآور شد: تکمیل ساختمان مرکز بهداشت محله بان بور شهر ایلام به مساحت ۵۰۰ متر مربع، احداث و تکمیل ساختمان مرکز بهداشت محله سبزی آباد شهر ایلام به مساحت ۵۰۰ مترمربع از دیگر پروژه های طرح بازآفرینی شهری ایلام است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام همچنین از توزیع سه هزار و ۲۰۰ تن قیر برای آسفالت محلات دارای بافت فرسوده شهری به شهرداری ها و اعطای تسهیلات جهت احیاء، بهسازی و نوسازی سکونت گاه های غیررسمی به ساکنین دارای سند مالکیت خبر داد.

از سال ۸۷ که احیای بافت های فرسوده در استان ایلام آغاز شد تاکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد با استفاده از تسهیلات، نوسازی شده اند.

این در حالی است که بنا به گفته مسئولان استانی نوسازی ۵۳ هزار واحد مسکونی بافت فرسوده ایلام در بازه زمانی ۶ ساله در شهرهای دارای بافت فرسوده این استان هدف گذاری شده است.

 از ۱۰ شهرستان استان ایلام، سه شهرستان ایلام، ایوان و آبدانان دارای بافت فرسوده و حاشیه ​ای شناسایی شده​ هستند.

بیش از ۵۰۰ هکتار از محدوده قانونی این شهرستان ها را بافت های فرسوده و ۲۳۰ هکتار را نیز سکونتگاه های غیر رسمی تشکیل می دهد که این میزان در مجموع ۳۰ درصد محدوده شهری بافت های فرسوده استان را شامل می شود.

 در مجموع حدود ۹۰ هزار نفر از جمعیت این سه شهرستان (ایلام، آبدانان، ایوان) در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی ساکن هستند به عبارتی حدود ۵۰ درصد جمعیت شهری این شهرها ساکن در بافت های فرسوده هستند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار