معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: وضعیت مازاد دام سبک و سنگین این استان باید مشخص و برای خروج آنها تصمیم گیری شود.
کد خبر: ۷۹۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷ 23 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حیدر نعمتی در نشست ستاد تنظیم بازار استان ایلام اظهار داشت: داشتن آمار دقیق از میزان موجودی دام، دام مازاد، میزان مصرف استان در ماه های مختلف و برنامه ریزی برای صادرات گوشت و دام زنده به خارج از استان موجب پیشگری از شوک قیمتی و جو روانی می شود.

وی تاکید کرد: از آنجا که سال قبل مصوبه ای مبنی بر ممانعت خروج دام زنده از استان های مختلف کشور داشتیم اکنون با مازاد دام سبک و سنگین در استان بر اساس اعلام امور دام جهاد کشاورزی مواجه ایم.

نعمتی گفت: در راستای جلوگیری از شوک به بازار، ایجاد جو روانی و تثبیت قیمت، خرید تضمینی از طریق پشتیبانی امور دام و جهاد کشاورزی باید پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام همچنین از مجری کشتارگاه ایلام خواست که برای تامین سرمایه در گردش از محل کمک های فنی و اعتباری استان اقدام کند.

وی تاکید کرد:   و پس از بررسی دقیق و مشخص شدن آمار دام مازاد استان در ماه های مختلف و اینکه مشکلی برای تامین گوشت استان ایجاد نشود، تصمیمات لازم در خصوص خروج دام اتخاذ می شود.

نعمتی در ادامه این نشست به ضرورت دسترسی آسان و سهولت شهروندان به اماکن نظارتی تاکید کرد و گفت: کانکس رسیدگی به شکایات و نظارت باید در اماکن پر تردد مستقر شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست سهمیه تنظیم میوه شب عید به میزان ۶۰۰ تن سیب و پرتقال و تعیین تکلیف سند میدان میوه و تره بار و جانمایی برای استقرار کانکس بازرسی و پاسخگویی به شکایات مردمی مطرح و بررسی شد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار