کسب رتبه 16 در تولید علم و پژوهش
۵۰ هزار مرگ ناشی از سکته در ایران مربوط به افراد زیر ۷۰ سال و ۱۲ هزار نفر زیر ۵۰ سال است، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های منطقه دانشگاه علوم پزشکی بابل است که از بدو تاسیس بیش از 17 هزار فارغ التحصیل داشته است .
کد خبر: ۷۹۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 25 October 2019

به گزارش تابناک مازندران، دکتر ملک‌زاده از کسب رتبه 16 در بین همه کشورهای جهان و کسب جایگاه نخست در منطقه خاورمیانه در بخش پژوهش و تولید علم توسط کشور عزیزمان ایران خبر داد.
دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در سفر یکروزه به دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: یکی از موفقیت‌های پژوهش در جهان و ایران پیشگیری 80 درصد بیماری‌های قلبی عروقی است که 50 درصد مرگ و میر و ناتوانی در کشور را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: ایران در بخش پژوهش و تولید علم پشرفت چشمگیری داشته و موفق به کسب رتبه 16 در بین همه کشورهای جهان و کسب جایگاه نخست در منطقه خاورمیانه شده است.
این مسؤول با اشاره به اینکه ایران هم از نظر کمی که تولید مقالات علمی است و هم از نظر کیفی که استنادات است موفقیت چشمگیری داشته است، افزود: اما همیشه فکر می‌کنیم پتانسیل کشور ما بیش از این است زیرا ما نیروی انسانی علاقمند، کافی و با استعداد در سطح کشور داریم و اگر بتوانیم سرمایه گذاری بیشتری داشته و بودجه‌های پژوهشی را افزایش دهیم دستاورد بهتری را شاهد خواهیم بود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: علاوه بر تولید علم، تلاش‌هایی که الان در بخش فناوری و نوآوری در تولید داروها و تجهیزات پزشکی موثر داریم امیدواریم بتوانیم این علم را به ثروت تبدیل کنیم و سبب ارتقاء سلامت شویم.
دکترملک‌زاده خاطرنشان کرد: باید عواملی که به دلیل تحریم‌ها در کشور به‌وجود آمده با سرمایه‌گذاری‌های مناسب تبدیل به موفقیت‌هایی شود که در آینده تبدیل به پیشرفت و ارتقا کشور شود.
این مسؤول یادآور شد: یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های منطقه دانشگاه علوم پزشکی بابل است که از بدو تاسیس بیش از 17 هزار فارغ التحصیل داشته و این اقدام مثبت و ارزشمندی است تا همه نیازهای نیروهای انسانی در رده‌های تخصصی، فوق تخصصی و کارشناسی را در این منطقه مرتفع کنیم اما معتقدیم این دانشگاه پتانسیل زیادی دارد که باید سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ هزار مرگ ناشی از سکته در ایران مربوط به افراد زیر ۷۰ سال و ۱۲ هزار نفر زیر ۵۰ سال است، ادامه داد: یکی از موفقیت‌های پژوهش در جهان و ایران پیشگیری 80 درصد بیماری‌های قلبی عروقی است که 50 درصد مرگ و میر و ناتوانی در کشور را به خود اختصاص داده است.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: امیدواریم جهان و ایران در مسیری حرکت کند که همانگونه توانستیم از بیماری‌های واگیر جلوگیری کنیم از بیماری‌های غیرواگیر که عامل آن چاقی، عدم تحرک، فشار خون بالا و عامل ژنتیک است پیشگیری شود.
دکتر ملک زاده در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: نیروی انسانی از جمله مشکلات در سطوح مختلف کشور شده است که باید در دانشگاه ها این مشکل حل شود زیرا دولت امکان جذب نیرو را ندارد و برای راه اندازی و توسعه تحقیقات باید نیروی انسانی در دانشگاه ها مدیریت شود وبرای پیشرفت در علم نیزباید از نیروهای متخصص استفاده شود
وی ادامه داد: بسیار آزاردهنده است که سالانه حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر در بهشت زهرا به خاطر سکته زیر ۵۰ سال دفن شوند و این امر باید بررسی و تحقیق شود .
معاون وزیر بهداشت گفت: با نیروی انسانی ارزشمندی که در کشور وجود دارد ما می‌توانیم از بروز سکته‌های قلبی و مغزی در کشور مثل بیماری های عفونی جلوگیری کنیم که این حرکت باید از دانشگاه ها آغاز شود .
وی افزود : پژوهش های علمی استادان در دانشگاه علوم پزشکی باید به سمت پیشگیری بیماری ها در کشور سوق یابد که در این راستا وزارت بهداشت هم از این طرح ها حمایت خواهد کرد .
قابل ذکر است دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بهمراه دکتر عبادی فر رئیس مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات و فناوری در سفر یکروزه به بابل در سه برنامه مجزا با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بابل و اعضای هیات علمی نشست داشتند و همچنین از آزمایشگاه جامع تحقیقات این دانشگاه نیز بازدید بعمل آوردند.
دکتر ملک زاده جایگاه ممتاز دانشگاه علوم پزشکی بابل از نظر قدمت، پوشش درمانی حدود ۴۰ درصد از بیماران استان، تربیت ۱۷۰۰۰ دانش آموخته علوم پزشکی در رشته ها و سطوح مختلف در طول این سالیان، روند انتشار مقالات در طی ۲۰ سال گذشته و رشد مناسب آن در چند سال اخیر، مناسب بودن میزان خوداستنادی در مقالات، قرار داشتن نشریات این دانشگاه در صدر مجلات علوم پزشکی ۶ دانشگاه کلان منطقه ۱ و کسب رتبه های اول تا سوم واحدهای توسعه تحقیقات بالینی بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی بابل در این کلان منطقه، توجه به رجیستری ها از جمله نقاط مثبت دانشگاه بابل برشمرد.

برچسب ها: سکته در ایران
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
عامل سکته ناراحتیهای روحی و روانی در ایران طبیعی نبودن روند زندگی سالم است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار