رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به کشاورزانی که محصول خود را بیمه نکرده بودند، گفت: همه کشاورزان خسارت دیده استان از جمله کشاورزانی که محصول خود را بیمه نکرده بودند به صورت همزمان و بر اساس تقدم و تاخر زمانی و تایید پژوهشگاه فضایی مشمول دریافت غرامت خواهند شد.
کد خبر: ۷۹۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴ 26 October 2019

کیخسرو چنگلوایی با بیان این مطلب که استان خوزستان در سال زراعی 98 – 97 در سه مقطع آذر و بهمن 97 و فروردین 98 دچار سیل شد، اظهار کرد: طی بروز سیل 43 درصد از خسارات وارد شده به بخش کشاورزی کشور در استان خوزستان رخ داد.

وی افزود: پس از وقوع سیل 213 هزار هکتار از مزارع کشاورزی و باغات استان دچار آبگرفتگی شد و بیشترین خسارت وارده به مزارع گندم بود که طبق برآورد انجام شده حدود 4 هزار و 662 میلیارد تومان به تولید، زیرساخت‌ها، انهار عمومی، زهکش‌ها و شبکه‌های زهکشی در استان خسارت وارد شد.

چنگلوایی در ادامه ضمن اشاره به مصوبه هیات وزیران تصریح کرد: برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی و طبق مصوبه هیات وزیران، کشاورزانی که از سیل خسارت دیدند و محصولات خود را بیمه نکرده بودند غرامت دریافت خواهند کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: پس از تامین اعتبار مبلغ 926 میلیارد تومان کمک بلاعوض با تخصیص 50 درصد و 910 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با بازپرداخت طولانی مدت به استان خوزستان اختصاص یافت و این مبالغ به حساب 8 بانک عامل در استان واریز شد.

چنگلوایی بیان کرد: بر اساس اظهارنامه کشاورزان و بر اساس بررسی‌های کمیته تخصصی شهرستان‌ها، 23 هزار و 484 پرونده تایید و مبلغ 657 میلیارد تومان کمک بلاعوض به این میزان پرونده‌ها تعلق گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین بر اساس بررسی‌های پژوهشگاه فضایی11 هزار و 235 پرونده تایید و کل این تعداد برای دریافت خسارت به بانک‌های عامل معرفی شدند و مبلغ 256 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای این تعداد پرونده در نظر گرفته شده که با توجه به تخصیص 50 درصدی به استان هر نفر50 درصد از غرامت تایید شده توسط پژوهشگاه فضایی را دریافت خواهد کرد که تا امروز 128 میلیارد تومان پرداخت انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به تسهیلات قرض الحسنه طولانی مدت عنوان کرد: تعداد 11 هزار و 91 پرونده برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه به بانک‌ها معرفی شدند که مبلغ 256 میلیارد تومان را به طور کامل دریافت خواهند کرد که تا امروز هزار و 456 نفر مبلغ 40 میلیارد تومان تسهیلات را از بانک‌های عامل در استان دریافت کرده‌اند.

چنگلوایی در پایان با اشاره به کشاورزانی که محصول خود را بیمه نکرده‌اند، گفت: تمام کشاورزان خسارت دیده استان از جمله کشاورزانی که محصول خود را بیمه نکرده‌اند به صورت همزمان و بر اساس تقدم و تاخر زمانی و بر اساس تایید پژوهشگاه فضایی مشمول دریافت غرامت خواهند بود اما کشاورزانی که از بیمه خسارت دریافت کردند مبلغ پرداختی بیمه از کل خسارت تعیین شده کم خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار