رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به لزوم آمادگی مقابله با هجوم ملخ صحرایی، گفت: پایش مناطق آلوده و تخم ریزی شده در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۷۹۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳ 28 October 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در «نشست ستاد گیاه پزشکی این استان» اظهار کرد: پارسال با همکاری مردم مبارزه رضایت بخشی با ملخ صورت گرفت از این رو چارچوب فلوچارت اجرایی قبل دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه بخشی از مطالبات مبارزه با ملخ همچنان تامین نشده است، افزود: به منظور مدیریت بحران این آفت در امسال تعیین تکلیف این مطالبات ضروری است.

قاسمی گفت: کمیته بحران در ۱۴ شهرستانی که پارسال به ملخ آلوده بود به ریاست فرماندار تشکیل و با بررسی امکانات موجود، نیاز‌های هر شهرستان به ستاد بحران ارائه شود.

او با اشاره به احتمال حمله ملخ به سایر نقاط استان، بیان کرد: اقدامات، تجارب و آموزه‌های موفق پارسال در زمینه مبارزه با ملخ، باید به صورت فراگیر به همه نقاط استان منتقل شود.

قاسمی برنامه ریزی دقیق و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی به منظور مبارزه جدی با حمله ملخ صحرایی را ضروری دانست و افزود: در صورت طغیان آفت به طور مشخص در هر پهنه یک دستگاه اجرایی به عنوان معین در کنار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار