برای مقابله با پدیدۀ گردوغبار؛
مسئول اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان گفت: «دو هزار و ۲۵۰ هکتار از کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در ۹ شهرستان راور، رفسنجان، زرند، شهربابک، کرمان، فهرج، ریگان، نرماشیر و بم نهال‌کاری می‌شود».
کد خبر: ۷۹۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰ 29 October 2019

به گزارش تابناک کرمان بنابراعلام باشگاه خبرنگاران جوان، مجید نظری با بیان این‌که امسال برای مقابله با پدیده‌ی گرد و غبار، پروژه‌ی نهال‌کاری با اعتباری معادل ۱۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا می‌شود، اظهار کرد: «دو هزار و ۲۵۰ هکتار از کانون‌های بحرانی فرسایش بادی در ۹ شهرستان راور، رفسنجان، زرند، شهربابک، کرمان، فهرج، ریگان، نرماشیر و بم نهال‌کاری می‌شود».
وی افزود: «با توجه به بحرانی بودن پدیده‌ی گرد و غبار در شهرستان‌های شرقی استان، بیشترین سهم نهال‌کاری در چهار شهرستان فهرج، ریگان، نرماشیر و بم در سطح یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار اجرا می‌شود».
نظری با بیان این‌که مهم‌ترین گونه‌های مورد استفاده در این پروژه، گونه‌ی تاغ، ترات، اسکنبیل، کهور و اشنان است، بیان کرد: «با توجه به محدودیت منابع آب و شرایط سخت اکولوژیکی موجود در مناطق اجرایی، سعی شده تا حد امکان از گونه‌های مقاوم به خشکی استفاده و همچنین اصل تنوع کشت در مناطقی که امکان‌پذیر است، رعایت شود».
وی یادآور شد: «اجرای این پروژه، علاوه بر ایجاد دو هزار و ۲۵۰ هکتار پوشش گیاهی، سالانه از فرسایش حدود ۳۰ هزار تن خاک نیز جلوگیری می‌کند». 

کانون‌های بحرانی ۹ شهرستان در استان نهال‌کاری می‌شود

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار