رییس هیات استان:
رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان با بیان این‌که امیدوارم با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بتوانیم جوانان را به گود زورخانه‌ها بکشانیم، گفت: البته طی سال‌های اخیر استقبال جوانان استان از این ورزش نسبت به گذشته بهتر شده است.
کد خبر: ۷۹۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 03 November 2019

جهانبخش طیبی درخصوص برنامه‌های این هیات، اظهار کرد: از برنامه‌های مدنظر هیات برای بسط و گسترش این رشته در سراسر استان، تعیین وظایف هیات‌های شهرستانی است و می‌طلبد شهرستان‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند تا شاهد رونق این رشته در تمامی شهرستان‌ها باشیم. همچنین این رشته از طریق رسانه‌ای شدن، می‌تواند در دید قرار بگیرد و گسترش پیدا کند.

وی ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در بین مردم، باید بتوانیم این رشته را در ورزش صبحگاهی پارک‌ها قرار دهیم، ضمن این‌که باید با همکاری شهرداری‌ها، شورای مساجد، سازمان تبلیغات، ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و اداره فرهنگ و ارشاد استان، فرهنگ این ورزش را در بین خانواده‌ها ترویج دهیم.

رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان گفت: امیدوارم با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز بتوانیم جوانان را به گود زورخانه‌ها بکشانیم، البته طی سال‌های اخیر استقبال جوانان از این رشته نسبت به گذشته بهتر شده است که باید از رییس قبلی هیات قدردانی کنم. آقای افخمی، بستر مناسبی را برای من که به تازگی ریاست این هیات را به عهده گرفته‌ام، فراهم کرده است. امیدوارم با استفاده از این بستر بتوانیم این رشته را به خوبی گسترش دهیم.

وی عنوان کرد: آموزش رده‌های سنی مختلف و همچنین مربیان و داوران نیز مدنظر است. ما باید بتوانیم کلاس‌های آموزش مناسبی را برگزار کنیم زیرا تنها راه پیشرفت هر رشته‌ای بحث آموزش آن است.

طیبی با اشاره به ساخت یک زورخانه در اهواز، گفت: در بدو ورودم به هیات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای خوزستان، استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان قول دادند که یک زورخانه استاندارد و بین‌المللی در اهواز ساخته شود. مکان این زورخانه نیز مشخص شده و استاندار، بودجه شش میلیارد تومانی را به این مهم اختصاص داده است. امیدوارم بتوانیم اهواز را از رکود فعلی در بحث زورخانه‌ای خارج کنیم.

وی در خصوص شهرستان‌های فعال در این رشته نیز عنوان کرد: شهرستان‌های مسجدسلیمان، شوشتر، دزفول، اهواز، اندیمشک، آبادان، خرمشهر و ماهشهر دارای زورخانه هستند و راه‌اندازی این رشته در شهرستان‌های رامهرمز و ایذه نیز در دست اقدام است. همچنین شهرستان‌هایی مانند سوسنگرد، گتوند، لالی و شادگان، فاقد زورخانه هستند.

رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان گفت: امیدوارم با همکاری همه بتوانیم این رشته را مجددا به روزهای اوج خود برسانیم. هر چقدر این رشته از طریق رسانه ملی بیشتر نشان داده شود، بر تعداد علاقه‌مندان آن نیز افزوده خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری یک دوره رقابت استانی نیز عنوان کرد: این مسابقات چند روز پیش به مناسبت هفته تربیت‌بدنی و ورزش، در دو گروه سنی پیشکسوتان و بزرگسالان به میزبانی ماهشهر برگزار شد. 78 شرکت‌کننده، در بخش‌های سنگ، کباده، میل سنگین، میل بازی، چرخ تیز و چرخ چمنی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: ورزش زورخانه ای
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار