رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت : ۳۵میلیارد ریال در سال جاری از محل اعتبارهای صندوق توسعه ملی برای اصلاح و احیای مراتع این استان اختصاص یافته است .
کد خبر: ۷۹۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ 03 November 2019

سید جمال موسویان در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی اجرای پروژه های مرتع استان خوزستان در شهرستان شوشتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : این پروژه ها قرار است در ۹شهرستان حوزه زاگرس استان در قالب صندوق توسعه ملی و بوم سازگان در مساحت ۶ هزار   ۳۴۶ هکتار اجرا شوند.

وی افزود : هشت استان کشور از مراتع استان خوزستان به عنوان قشلاق استفاده می کنند که این استان ها حدود سه میلیون راس دام دارند.

رییس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان ادامه داد : یکی از مشکلاتی که در استان ما باعث وقوع سیلاب و ریزگردها شده ،از بین رفتن مراتع است که عامل اصلی آن تغییرات اقلیمی ،چرای بی رویه و تعداد زیاد دام نسبت به مراتع بوده است.

وی گفت : در نظر داریم  سال جاری و هم زمان با شروع بارندگی ها در ۹شهرستان حوزه زاگرس استان پروژه های اصلاح و احیای مراتع را با یک مدیریت صحیح،یک پارچه و مبتنی بر اصول فنی و علمی اجرا کنیم.

در این کارگاه آموزشی یک روزه کارشناسان،تسهیل گران و بهره بردارانی از شهرستان های ایذه، باغملک، لالی، اندیمشک،گتوند، مسجدسلیمان، شوشتر، امیدیه و دزفول حضور داشتند.

مراتع استان خوزستان حدود سه ونیم میلیون هکتار مساحت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار