معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به آغاز ورود پرندگان مهاجر به کرمانشاه، گفت: به دلیل خطر آنفلوآنزای پرندگان هرگونه شکار پرنده آبزی، کنارآبزی و خشکی‌زی ممنوع است.
کد خبر: ۷۹۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 30 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،آذر ولی‌زاده ، با بیان اینکه ورود پرندگان مهاجر به کرمانشاه کم کم آغاز شده، افزود: موج اصلی ورود این پرندگان را از 15 آبان داریم و این پرندگان معمولا تا اسفند ماه در نواحی آبگیر کرمانشاه می‌مانند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه از ورود این پرندگان از سه جبهه شمال، غرب و جنوب شرقی کشور یاد کرد و ادامه داد: پرنده‌های مهاجر عمدتا شامل انواع اردک، انواع قو و حواصیل‌ها هستند که از نواحی غرب وارد کرمانشاه می‌شوند.

به گفته ولی‌زاده این پرندگان عمدتا در نواحی مانند تالاب هشیلان، حاشیه رودخانه‌هایی مانند قره‌سو، گاماسیاب، راوند، رودخانه‌های فصلی و حتی برخی سدها مستقر می‌شوند.

وی از آغاز سرشماری پرندگان آبزی در آذرماه هم خبر داد و تاکید کرد: برای سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی از تجهیزات مدرنی که در اختیار داریم از جمله پهپادها استفاده خواهیم کرد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه درباره احتمال آلودگی پرندگان مهاجر به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هشدار داد و افزود: در برخی نقاط کشور کانون‌هایی از بیماری وجود داشته که نگرانیم این بیماری به استان ما هم منتقل شود.

ولی‌زاده از پایش مستمر پرندگان مهاجر خبر داد و گفت: محیط‌بانان هرگونه تلفات احتمالی را سریعا به اطلاع ما می‌رسند و ما نیز دامپزشکی را برای نمونه‌برداری و بررسی در جریان می‌گذاریم.

وی از آماده‌باش کامل برای مقابله با این بیماری همزمان با ورود پرندگان مهاجر یاد کرد و ادامه داد: از شکارچیان می‌خواهیم  از هرگونه شکار پرندگان آبزی، کنارآبزی و حتی خشکی زی خودداری کنند و مردم نیز از خرید و مصرف پرندگان وحشی اجتناب کنند.

ولی‌زاده همچنین از مردم خواست هرگونه تلفات پرندگان را با شماره 1540 محیط زیست در میان بگذارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار