عضو شورای شهر:
عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه اهواز هم از نظر بالازدگی فاضلاب و هم از نظر طغیان رودخانه‌ها با توجه به عدم لایروبی رودخانه کارون مورد تهدید قرار دارد، گفت: این فاجعه خارج از توان شهرداری و آبفا اهواز است.
کد خبر: ۷۹۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 30 October 2019

سید ناصر موسوی نژاد با اشاره به وضعیت آبگرفتگی و بالازدگی فاضلاب در اهواز اظهار کرد: هر چند برای حل این مشکل، تحرک‌هایی مشاهده می‌شود اما وضعیت اهواز به حدی بغرنج است که بعید است انتظارات مردم کاملا و مطابق تلاش‌ها برآورده شود.

وی افزود: تلاش‌های زیادی از جمله تعویض لوله‌های فرسوده در حال انجام است اما این زحمات در حد مشکلات اهواز نیست و باید به اهواز در حد ملی کمک شود.

موسوی‌نژاد گفت: استاندار خوزستان باید در خصوص وضعیت فاضلاب اهواز اعلام بحران کند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: با توجه به پیش‌بینی بارندگی خوب برای امسال، مطمئنا خیابان‌های اهواز پر از آب خواهد شد و شاید وضعیت بدتر از سال گذشته شود و این در حالی است که از بابت طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیل هم نگران هستیم.

موسوی‌نژاد ادامه داد: اهواز هم از نظر بالازدگی فاضلاب و هم از نظر طغیان رودخانه‌ها با توجه به عدم لایروبی رودخانه مورد تهدید قرار دارد.

وی با بیان اینکه این فاجعه خارج از توان شهرداری و آبفا اهواز است، تصریح کرد: در اهواز ۴۰۰ نقطه ریزش فاضلاب وجود دارد.

موسوی‌نژاد بیان کرد: اگر بخواهیم در این زمینه اقدامی کنیم، هم تخریب آسفالت و هم مشکلات دیگر را در پی دارد. همچنین تا زمانی که پروسه طولانی اداری پیگیری و انجام شود، وضعیت اهواز با توجه به تجمع لجن، بدتر می‌شود.
وی با بیان اینکه احتمالا روند انجام پروژه‌های آبفا پس از فصل بارندگی به اتمام برسد، تصریح کرد: دستورات دولت در این زمینه و اقدامات لازم باید زودتر آغاز می‌شد.

وی عنوان کرد: اهالی برخی از مناطق حاشیه‌ای اهواز ادعا می‌کنند که مورد تبعیض قرار گرفته‌اند در حالی که در مرکز شهر و مناطق برخوردار هم شاهد آبگرفتگی و بالازدگی فاضلاب هستیم.

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: شناسنامه‌ای از عمر زیرساخت‌های فاضلاب در دست نیست و همین امر موجب شده که اصلاح یا تعویض برخی زیرساخت‌ها در زمان مناسب انجام نشود که در این زمینه باید مدیران قبلی پاسخگو باشند. البته منابع مالی نیز در این زمینه تاثیرگذار بوده است.

وی تصریح کرد: سن و عمر زیرساخت‌های فاضلاب اهواز به ۵۰ سال قبل برمی‌گردد و از سال گذشته تاکنون شاهد ریزش فاضلاب هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار