مدیرکل استاندارد استان:
مدیرکل استاندارد خوزستان گفت: زیورآلات طلا و فلزات گرانبهایی که در بازار خوزستان عرضه می‌شوند تا ۸۰ درصد با استاندارد تطابق دارند.
کد خبر: ۷۹۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱ 03 November 2019

رضا دهدشتی‌زاده اظهار کرد: در استان ۹۰۰ واحد عرضه‌کننده و تولیدی فلزات گران‌بها و زیورآلات طلا فعال هستند که از این تعداد ۱۰۰ واحد تولیدی سنتی هستند.

وی گفت: تا چند سال گذشته تنها ۵۰ درصد عیار زیورآلات طلا که در بازار استان به فروش می‌رسید با معیارهای استاندارد همخوانی داشت و در موارد زیادی سکه‌های تقلبی در بازار شناسایی شد که با افزایش بازرسی و کنترل بازار این رقم افزایش یافته است.

وی افزود: برای همه تولیدکنندگان نشان استاندارد وجود دارد و برای شناسایی زیورآلات طلا که با استاندارد تطابق دارند یک حرف لاتین و شماره پروانه روی طلا حک شده است که کد شناسایی واحد تولیدکننده آن است و خریدار با ارسال کد شناسایی به شماره سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ اداره‌کل استاندارد می‌تواند مشخصات طلا را دریافت کند.

وی گفت: به عنوان مثال عدد ۷۵۰ روی طلا نشان می‌دهد که ۷۵ درصد آن محصول از طلا است و اگر میزان طلای استفاده شده در آن کمتر از عدد درج شده باشد، تخلف محسوب و برای این تخلف با دادن تذکر، گرفتن تعهد و یا ابطال پروانه کار، با واحد تولید کننده و عرضه کننده برخورد می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: استاندارد ، طلا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار