مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: صدور و توزیع قبوض برق، سالانه حدود ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای شرکت هزینه دربرداشت.
کد خبر: ۷۹۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 31 October 2019
 

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،امیدعلی مرآتی اظهار داشت: استان کرمانشاه حدود 770 هزار مشترک برق دارد که 641 هزار مشترک از آن در حوزه خانگی، 31 هزار مشترک در حوزه عمومی (اداره‌ها)، 7 هزار مشترک در حوزه کشاورزی، 3 هزار مشترک در حوزه صنعت و 9 هزار مشترک نیز در سایر موارد از جمله تجاری(واحدهای صنفی)، را شامل می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه، 41 درصد از انرژی برق مصرفی را در حوزه خانگی دانست و افزود: 19 درصد انرژی برقی مصرفی استان مربوط به بخش کشاورزی، 29درصد مربوط به بخش عمومی، 11 درصد مربوط به صنعت و هشت درصد نیز مربوط به حوزه تجاری است. 

وی در خصوص بدهی مشترکان به شرکت توزیع نیروی برق استان، تصریح کرد: 150 میلیارد تومان در مجموع کل بدهکاری این شرکت از مشترکان است که 60 میلیارد از آن مربوط به اداره‌ها است.

مرآتی با اشاره به همکاری خوب مشترکان در راستای اجرای طرح حذف قبوض کاغذی برق، ادامه داد: 97 درصد از مشترک شماره تلفن همراه خود را برای دریافت پیامک هزینه مصرفی برق خود را در سامانه ثبت کردند و افرادی که تاکنون موفق نشده‌اند لطفا شناسه قبض برق خود را به شماره 3000851521 پیامک کنند تا اطلاعات پرونده آن‌ها در نرم‌افزار مشترکان ثبت شود.

این مسؤول با بیان اینکه سالانه 300 میلیون تومان صرف هزینه خریداری کاغذ برای صدور قبوض برق استان می‌شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این مبلغ، 3.5 میلیارد تومان نیز برای توزیع قبوض کاغذی توسط ماموران قرائت کنتور هزینه می‌شد که در مجموع سالانه حدود 3 میلیارد و 800 میلیون تومان برای شرکت هزینه دربرداشت.

وی کاغذ مصرفی برای هر دوره قرائت کنتور را حدود یک تن اعلام کرد و افزود: دوره قرائت مشترکان خانگی و عادی تقریبا هر 2 ماه یک‌بار انجام می‌شد یعنی 6 دوره در سال، مصرف 6 تن و قطع شدن 12 هزار درخت در سال.

مرآتی در توضیح سرقت تجهیزات شرکت برق، اظهار داشت: از زمانی که قیمت فلزاتی همچون مس و آلومینیوم در بازار جهش ناگهانی داشته آمار سرقت‌ها نیز به تناوب افزایش یافته است.

وی آمار سرقت تجهیزات شرکت برق استان در سال 97 را حدود 2 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: علاوه بر این مبلغ، خسارت میلیاردی هم به مشترکان و هم به شبکه وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در خصوص راهکار مقابله با این موضوع، گفت: شبکه سیمی را طی سال‌های گذشته به کابل‌های خودنگهدار پنج رشته‌ای و یا 6 رشته‌ای که از جنس آلومینیوم است و سرقت آن به سختی و گاهی منجر به مرگ سارق می‌شود، تغییر داده‌ایم.

وی تصریح کرد: شبکه توزیع نیروی برق استان سالانه حدود 30 میلیارد تومان برای اصلاح‌بینی شبکه‌ها هزینه می‌کند که در صدر آن جایگزین کردن پایه‌های بتنی مجهز به کابل خودنگهدار به جای تیر برق‌های چوبی است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار