فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی این استان در حوزه تجهیزات دفاع شخصی، تجهیزات خودرویی و موتوری با کمبودهایی روبروست و نیازمند تامین تجهیزات بیشتری است .
کد خبر: ۷۹۳۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱ 31 October 2019

سرهنگ رامین مکناوی با اشاره به این که یگان حفاظت محیط زیست خوزستان در ارزیابی عملکرد یگان‌های حفاظت میراث فرهنگی کشور در نیمه اول امسال موفق به کسب مقام نخست کشور شد ، اظهارداشت: این استان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف گردشگری، صنایع‌دستی، آثار تاریخی و به ویژه آثار ثبت جهانی دارد لذا بهره برداری درست و حفاظت از این آثار نیازمند به تلاش همگانی است.

وی با بیان این که حفظ رتبه نخست برای استان خوزستان با توجه به امکانات فعلی سخت است بیان کرد: این موفقیت حاصل تلاش همه مجموعه میراث فرهنگی و انجمن‌های دوستدار میراث است اما با این همه تامین تجهیزات لازم در یگان حفاظت میراث فرهنگی در کیفیت حفاظت در آثار تاریخی بسیار موثر است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان برگزاری دوره های آموزشی در حوزه‌های مختلف از جمله شناسایی باندهای حفاری غیرمجاز، پیشگیری از آسیب به آثار تاریخی و  حفاظت از میراث فرهنگی و موزه‌ها و ... را از جمله اقدامات موثر در حوزه یگان حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ادامه داد: برای حفاظت از آثار تاریخی با بسیج، نیروی انتظامی، دهیاران، معتمدان محلی، دوستداران میراث فرهنگی، انجمن‌ها تعمالات و نشستهای بسیاری داشته‌ایم.

مکناوی تعامل با انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، معرفی دانش‌آموزان به عنوان میراث‌بانان افتخاری و اصلی میراث فرهنگی خوزستان را از نکات بسیار مهم خواند و بر توجه به این برنامه ها در ادامه فعالیت‌های سال جاری تاکید کرد.

وی یادآور شد:اعضای ۱۰ باند حفاری غیرمجاز در۶ ماهه نخست سال ۹۸ در شهرستان‌های مختلف خوزستان از جمله مسجدسلیمان، اندیکا و لالی  با همکاری نیرو انتظامی  شناسایی و دستگیر شدند همچنین ۲۵۸ شیء و اثر تاریخی و ۲ دستگاه فلزیاب  نیز کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان با بیان این که از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ۴۲ حفار غیرمجاز دستگیر شدند، گفت: ۴۵ پرونده قضایی در این حوزه تشکیل شده و از تخریب ۵۰ مورد اثر تاریخی نیز جلوگیری شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار