فرمانده انتظامی قم:
فرمانده انتظامی قم بابیان این‌که از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، حدود ۵ تن انواع مواد مخدر در این استان کشف‌شده است گفت: میزان کشفیات نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته ۳۸ درصد افزایش‌یافته است.
کد خبر: ۷۹۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۱ 03 November 2019

به گزارش تابناک قم، سردار عبدالرضا آقاخانی در جمع خبرنگاران افزود: در این مدت ۲۴ باند تهیه و توزیع انواع مواد مخدر در قم متلاشی‌شده است که نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر نیز ۱۱ درصد افزایش داشته و دستگیری معتادان با افزایش ۲۱ درصدی مواجه بوده است.

وی همچنین بحث سرقت در استان قم را مورداشاره قرار داد و گفت: استان در این زمینه به سمت کاهش جرائم پیش می‌رود اما درعین‌حال سرقت‌های مهم یک درصد افزایش داشته است.

آقاخانی اضافه کرد: با توجه به اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، همکاری مسئولان قضایی و برخورد با سارقان انتظار کاهش وقوع سرقت در قم را داریم که امیدواریم تا پایان سال به نقطه مطلوب در این زمینه دست‌یابیم.

وی مساله ناهنجاری‌های اجتماعی را نیز مورداشاره قرار داد و افزود: با اقدام‌های صورت گرفته، اشرافیت کامل بر اماکن استان، کانون‌های جرم، اجرای عملیات رعد و طرح‌های مقابله با مراکز اقامتی، سفره‌خانه و قهوه‌خانه‌های غیرمجاز، وضعیت قم در این زمینه بهتر از گذشته شده است.

به گفته وی، شرارت در استان قم از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۳۸ درصد کاهش‌یافته، کشف محصولات مخرب فرهنگی ۲۵ درصد افزایش و کشف تجهیزات ماهواره‌ای نیز ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.

فرمانده انتظامی قم همچنین گفت: جرائم اقتصادی در فضای سایبری در استان در این مدت ۲۵۵ درصد، کشف به وقوع ۶۴ درصد و دستگیری مجرمان ۴۳۴ درصد افزایش داشته است.

آقاخانی در ادامه به موضوع تصادف‌ها نیز اشاره کرد و افزود: تعداد تصادف‌ها ۹ درصد و تعداد متوفیان ۶ درصد کاهش‌یافته است.

وی بابیان این‌که مبارزه با کالای قاچاق نیز یکی از ماموریت های اصلی ناجا به شمار می‌آید گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، ۲۵۱ فقره پرونده در خصوص کالای قاچاق در قم تشکیل‌شده، تعداد متهمان دستگیرشده ۱۵۵ درصد و ارزش ریالی کالاهای کشف‌شده نیز ۵۵ درصد افزایش‌یافته است.

آقاخانی گفت: در این مدت بالغ‌بر ۵۱۰ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ حاصل‌شده که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است.

وی بابیان این‌که در این مدت به ۹ هزار فقره پرونده در معاونت اجتماعی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌های قم رسیدگی شده است گفت: ۸۹ درصد از این پرونده‌ها منجر به صلح و سازش طرفین و از ارجاع به دادگستری جلوگیری شد.

وی طرح‌های عمرانی فرماندهی انتظامی قم را نیز مورداشاره قرار داد و گفت: عملیات اجرایی احداث کلانتری ۱۳ قم در خیابان خاکفرج بااعتباری بالغ‌بر ۳۵ میلیارد ریال فردا آغاز می‌شود، همچنین عملیات اجرایی احداث پاسگاه شهدای فرود در سه‌راهی دستجرد و ایستگاه پلیس‌راه بااعتباری حدود ۶۰ میلیارد ریال به‌زودی آغاز خواهد شد.

به گفته وی، احداث دو کلانتری معصومیه و ۱۴ پاسداران نیز در دستور کار است که درصورت تامین اعتبار، عملیات اجرایی احداث این دو کلانتری آغاز می‌شود.

آقاخانی همچنین بابیان این‌که در ایام اربعین حسینی امسال حدود ۱۴۰ هزار زائر از کشورهای خارجی به قم وارد شدند تصریح کرد: با همکاری همه دستگاه‌ها کوچک‌ترین مساله امنیتی در این ایام در استان رخ نداد و وضعیت امروز ما در بحث تعامل با دستگاه‌های امنیتی، بی‌سابقه است.

وی در پایان بابیان این‌که قم در جذب کارکنان نیروی انتظامی موفق به کسب رتبه اول در کشور شده است، ابراز امیدواری کرد که با جذب نیروهای جدید و تقویت پلیس بتوانیم هرچه بیشتر در خدمت زائران و مجاوران حرم کریمه اهل‌بیت(ع) باشیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار