رییس هیات ورزش روستایی و عشایری خوزستان گفت: ۸۸ خانه ورزش روستایی امسال تاکنون در خوزستان تجهیز شده تا روستاییان از این امکانات بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۷۹۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ 05 November 2019

سیدکریم حسینی بیان کرد:: در سال ۹۶ تنها ۱۰ خانه ورزشی روستایی را در خوزستان تجهیز کردیم و سال ۹۷ با کمک اداره کل ورزش و جوانان، این تعداد به ۸۰ خانه ورزش روستایی افزایش یافت.

وی با بیان اینکه از ۲۷ شهرستان خوزستان، ۲۲ شهرستان دارای خانه‌ ورزش هستند گفت: تجهیزات این خانه‌های ورزشی شامل شطرنج، میز تنیس، دارت، فوتبال دستی و ... است. توزیع چند هزار پیراهن و شورت ورزشی در بین تیم‌های ورزشی روستایی و برگزاری مسابقات مختلف از جمله جام نوروز و جام ماه مبارک رمضان از دیگر اقدامات هیات ورزشی روستایی است.

حسینی بیان کرد: به منظور استفاده بهینه از این تجهیزات اواخر امسال، المپیاد خانه‌های ورزشی روستایی در خوزستان برگزار می‌شود. معتقدیم امکانات و فضاهای ورزشی خوزستان باید به صورت عادلانه توزیع، و به روستاییان و روستاها توجه ویژه‌ای شود.

رییس هیات ورزش روستایی و عشایری خوزستان گفت: خوزستان ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف دارد. جمعیت مستعد به ویژه جمعیت جوان و علاقه‌مند به ورزش‌های روستایی و بومی و محلی به عنوان یک میراث گرانبها، بیش از هر چیز ما را به تلاش بیشتر برای توسعه و پیشرفت ورزش در روستاها تشویق می‌کند.

وی با بیان اینکه بازی‌های بومی و محلی، نماد همگرایی و همدلی در میان قومیت‌های مختلف خوزستان است ادامه داد: ۲۷ شهرستان خوزستان دارای هیات ورزشی هستند و حدود ۲۰ هزار ورزشکار در روستاهای این استان فعالیت دارند که از این تعداد  ۱۲ هزار نفر بیمه شده هستند، این بدان معناست که روستاییان ما به ورزش علاقمند هستند.

حسینی به برگزاری مسابقات جام خوشه چین در اهواز اشاره کرد و گفت: این رقابت‌ها نهم و دهم آبان با حضور ۲۵ شهرستان خوزستان در بخش آقایان و بانوان برگزار شد و برترین‌های این مسابقات در ۲ رشته بومی و محلی و ۲ رشته کلاسیک مشخص و به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند. رقابت‌های کشوری روز ۱۵ آبان به میزبانی اراک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هیات ورزشی روستایی، در واقع یک اداره کل ورزشی کوچک است بیان کرد: اگر فرصت لازم را در اختیار ورزش روستاییان قرار دهیم شاهد بروز استعدادهای درخشانی در روستاها خواهیم بود که به ورزش ملی کمک بسیاری خواهد کرد.

رییس هیات روستایی و عشایری خوزستان در خصوص ثبت ملی برخی از بازی‌های بومی و محلی خوزستان گفت: "یزله" و " چوب بازی" که جزو فرهنگ قومیت‌های عرب و بختیاری خوزستان است طرفداران خاص خود را دارد لذا به صورت قانونمند و در قالب مسابقه این ۲ بازی را اجرا می‌کنیم همچنین ثبت ملی آنها در دست اقدام است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار