مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: یک هزار و ۵۰۰ خانه مددجویان زیرپوشش این کمیته در خوزستان که در سیل فروردین گذشته دچار خسارت شده بود تعمیر و بازسازی شد.
کد خبر: ۷۹۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ 03 November 2019

مرتضی موصلی روز شنبه در حاشیه آیین اهدای ۴۹ بسته کالای اساسی منزل، به تعدادی از مددجویان سیل زده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در سرسرای شعبه مرکزی بانک ملت این استان افزود:در سیل فروردین گذشته در خوزستان سه هزار واحد مسکونی مددجویان این کمیته دچار خسارت شدند.

وی بیان کرد: خانه ۷۰۵ خانواده مددجوی سیل زده کمیته امداد امام (ره) خوزستان نیاز به احداث مجدد دارد که کار ساخت این خانه‌ها آغاز شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با اشاره به اینکه ۳۲۰ هزار نیکوکار با این نهاد حمایتی همکاری دارند گفت: در حادثه سیل گذشته در خوزستان در مجموع ۷۰۰ میلیارد ریال به مددجویان خسارت دیده از سیل کمک رسانی شد.

وی با اشاره به اهمیت توانمند سازی خانواده‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: پارسال ۴۰۰ فرصت شغلی با همکاری بانک ملت در خوزستان برای مددجویان این نهاد حمایتی ایجاد شد که امسال برنامه ریزی شده ۷۰۰ فرصت شغلی با اعتباری بالغ  بر۲۵۰ میلیارد ریال برای خودکفایی این خانواده ها ایجاد شود.

در پی طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون در سیلاب فروردین ۲۱ شهرستان خوزستان از سیلاب متاثر شدند. ۱۳۳ روستا به زیر آب رفت و ۳۷۴ روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند.

سیلاب فروردین امسال ۱۲۵ هزار میلیارد ریال به تاسیسات عمومی و زیربنایی، صنعتی، کشاورزی و مسکونی خسارت وارد کرد و بر زندگی ۴۰۰ هزار نفر در استان تاثیر گذاشت.

کار توزیع ۴۹ بسته حمایتی شامل هر کدام پنج کالای اساسی، توسط بانک ملت خوزستان و با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان روز شنبه در آیینی در اهواز آغاز شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار