کیامرث حاجی زاده ضمن تشکر از اعضای هیئت بیماران خاص و گرامیداشت روز مبارزه با استکبار جهانی است و یوم الله ۱۳ آبان اظهار کرد: سال ۹۳ در دولت گذشته اشتباهی در خصوص هیئت بیماران خاص انجام شد و آن ادغام دو هیئت ناشنوایان و بیماران خاص بود که این باعث جمع شدن هیئت بیماران خاص شد.
کد خبر: ۷۹۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۷ 04 November 2019

کیامرث حاجی زاده دوشنبه ( ۱۳آبان ماه) در همایش پزشکی ورزشی هیئت ورزشی بیماران خاص استان که با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، ضمن تشکر از اعضای هیئت بیماران خاص و گرامیداشت روز مبارزه با استکبار جهانی است و یوم الله ۱۳ آبان اظهار کرد: سال ۹۳ در دولت گذشته اشتباهی در خصوص هیئت بیماران خاص انجام شد و آن ادغام دو هیئت ناشنوایان و بیماران خاص بود که این باعث جمع شدن هیئت بیماران خاص شد.

وی ادامه داد: سال ۸۲ تا ۸۵ بنده به عنوان مدیر بیمارستان شفا اهواز توانستم بخش بستری ویژه بیماران تالاسمی و آی سی یو را سامان ببخشم و شفا را از یک بیمارستان وابسته به بیمارستان گلستان به یک مرکز کاملا فوق تخصصی تبدیل کنیم.

رییس هیئت ورزشی بیماران خاص تصریح کرد: در آن سال ها مشکلاتی در بخش بستری بیماران خاص وجود داشت چه بیماران سرطانی که ماه ها باید در نوبت تخت انتظار می کشیدند و چه بیماران تالاسمی و هموفیلی که بخش بستری نداشتند و حتی در صورت افزایش تعداد بیماران برای تزریقات سرپایی هم دچار مشکل می شدند.

حاجی زاده افزود: در کنار رفع این مشکلات تقویت انجمن ها نیز در دستور کار قرار گرفت، انجمن هموفیلی را تشکیل دادیم و با پیگیری هایی که با مسئول بودجه ی بهداشت و درمان وقت انجام شد ساختمانی برای بیماران هموفیلی به اسم استانداری خریداری شد.

وی با اشاره به راه انداری انجمن تالاسمی عنوان کرد: دلیل حضور در این عرصه و کمک به بیماران خاص این است که استان ما در این زمینه عقب است.

معاون استاندار و رییس هیئت ورزشی بیماران خاص اذعان داشت: موسسه ی بیماران خاص با هماهنگی ها و پیگیری هایی که با اعضای هیئت امنا آن از جمله استاندار، دکتر کیخایی، ممبینی و زندیان انجام شد راه اندازی کردیم و ساختمانی از طرف استانداری به آن اختصاص داده شد که تا یکی ۲ هفته ی آینده تجهیز و به بهره برداری می رسد و موسسه ی بیماران خاص استان بطور رسمی راه اندازی می شود.

حاجی زاده بیان کرد: این موسسات غیردولتی هستند اما نه به این معنا که بودجه ای به آنها اختصاص پیدا نمی کند بلکه دولت نیز در کنار سازمان های خیریه کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۳ مسئولیت راه اندازی هیئت ورزشی بیماران خاص را برعهده گرفتم که در حال حاضردر کنار هیئت استان ۲۴ هیئت شهرستانی استان فعال است و بالغ بر ۲میلیارد تومان تجهیزات در این هیئت ها تزریق شده است.

رییس هیئت ورزشی بیماران خاص یادآور شد: در سه سال اخیر حداقل هر سال چهار المپیاد استانی برگزار شد و یک هیئتی که هیچگونه امکاناتی در زمان شروع فعالیت نداشت چهار سال است رتبه ی برتر کشور می شود.

کیامرث حاجی زاده اضافه کرد: برای اولین بار در مسابقات جهانی پیوند اعضاء نماینده از استان فرستاده شد که پنج مدال جهانی را کسب کرده است همچنین، بیماران تالاسمی یک دوره رتبه ی برتر کشور شدند و نیز بیماران دیابتی ها رتبه های دوم و سوم را کسب کرده اند.

وی عنوان کرد: درحال حاضر برای مسابقات چندین مرحله اعزام به کیش داشته ایم، این فعالیت ها هزینه های بالایی را می طلبد که با کمک خیرین و شرکت ها تامین می شوند.

رییس هیئت ورزشی بیماران خاص تصریح کرد: بنیانگذاری بنیاد و هیئت بیماران خاص در دولت دوم سازندگی توسط مرد بزرگی در کشور به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی انجام شد که به فکر آسیب پذیرترین قشر جامعه یعنی بیماران خاص بود.

حاجی زاده با بیان اینکه ایشان دستور داد تا در این زمینه فدراسیون نیز تشکیل شود، ادامه داد: امروز هدف ما از ورزش برای بیماران خاص آوردن این بیماران به میان مردم است همچنین بالا بردن امید به زندگی و ایجاد شور و نشاط از اهداف دیگر تشکیل این هیئت است.

وی بیان داشت: علی رغم اینکه کار این هیئت ورزش است اما ما تنها به ورزش اکتفا نکرده ایم و در بسیاری از شهرستان ها، فرمانداران، بخشداران و یا شهرداران را به عنوان رییس هیئت ورزشی بیماران خاص قرار داده ایم تا بتوانند از اختیارات و امکانات خود در این زمینه استفاده کنند.

رییس هیئت ورزشی بیماران خاص با اشاره به اینکه این هیئت علی رغم مشکلاتی که دارد به لحاظ انسجام چارت سازمانی منسجم ترین هییت در استان است، افزود: پذیرش بیماران خاص دربعضی مکان ها مانند استخر شاید سخت باشد برای همین زمین مورد نظر در این خصوص را از بنیاد مسکن سازی گرفته ایم اما اعتبارات در این رابطه نیز باید تامین شود.

حاجی زاده با بیان اینکه هزینه های جاری هیئت با مشقت تامین می شود، اظهار کرد: همکاری تنگاتنگی با دانشگاه علوم پزشکی اهواز و نیز با انجمن تالاسمی، هموفیلی و دیابت برقرار شده است و در چهار سال اخیر انسجام بین بیماران خاص به وجود آمده است گرچه مشکلاتی مانند کمبود مقطعی آی وی آی جی وجود دارد.

وی تاکید کرد: رتبه ی برتر کشور شدند راحت تر ازحفظ آن است زیرا هیئت های دیگر استان ها نیز در حال فعالیت هستند برای همین لازم است همه در عرصه ی ورزش اقدام کنند و توصیه ی اول ما در ورزش بیماران خاص ورزش همگانی است.

رییس هیئت ورزشی بیماران خاص عنوان کرد: بالغ بر یکهزار نفراز بیماران خاص در سطح استان بصورت حرفه ای در تمام رشته های ورزشی از جمله دارت، شطرنج، تنیس روی میز و دو و میدانی فعالیت می کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه نزدیک به ۸۰ هیئت در استان وجود دارد، اضافه کرد: یکسری از این ها مانند هیئت های فوتبال، شطرنج و تنیس درآمد زا هستند اما هیئت بیماران خاص این درآمد زایی را ندارد.

رییس هیئت ورزشی بیماران خاص گفت: در بعضی شهرستان ها برخی هزینه ی ایاب و ذهاب و تزریق خون را نیز ندارند که در این زمینه به شخصه ورود پیدا کرده ام.

وی در خصوص تنوع رشته های ورزشی اذعان کرد: ۶ گروه بیماری در ۱۴ رشته ی ورزشی فعالیت می کنند به همین منظور لازم است مسئولان پای کار بیایند و درخواست کمک از رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای کمک به این هیئت دارم چرا که هرچقدر بتوانیم در بحث ورزش بیماران خاص کار کنیم به همان میزان مصرف داروی این بیماران کاهش خواهد داشت که با هزینه ی دولت تامین می شود.

رییس هیئت ورزشی بیماران خاص در پایان با بیان اینکه خوزستان در کمربند تالاسمی کشور است، اضافه کرد: امیدواریم روزی برسد که حتی یک انسان دچار تالاسمی نیز نداشته باشیم، همچنین بتوانیم شرایط را به سمتی ببریم که خیرین را به طرف بحث پیوند اعضا در استان بیاوریم زیرا در این موضوع عقب هستیم و باید صحنه حضور داشته باشیم و مطالبه گری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار