رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: زمینه برای توسعه کمی و کیفی شیلات در خوزستان فراهم است.
کد خبر: ۷۹۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ 05 November 2019

کیخسرو چنگلوایی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۰ درصد محصولات شیلات کشور در خوزستان تولید می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت هایی که در خوزستان برای توسعه شیلات وجود دارد در کمتر استانی مشاهده می شود.

چنگلوایی گفت: سرعت رشد ماهی خاویاری در خوزستان دو تا سه برابر شمال کشور است. همچنین طبق اذعان کارشناسان با سابقه، کیفیت ماهی خاویاری خوزستان مانند کیفیت این ماهی در شمال است؛ بنابراین زمینه برای توسعه کمی و کیفی شیلات در خوزستان فراهم است.

وی بیان کرد: در این راستا باید آمار دقیق باشد زیرا مبنای هر کار داشتن آمار دقیق و صحت آمار است. همچنین باید توجه شود طبق این طرح و افزایش تولید، سهم افزایش بهره وری و سهم توسعه چقدر است؟ در این زمینه طرح های چند منظوره نیز قابلیت استفاده دارند؛ مثلا می توان همزمان باغبانی و پرورش ماهی را داشته باشیم.

دولت در اجرای طرح آزادگان اشتباه کرد/ لزوم دقت در تدوین سند توسعه شیلات خوزستان

 همچنین رضا قیصی پور مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان در خصوص طرح توسعه شیلات خوزستان اظهار کرد: باید برنامه واقعی، بر مبنای نیاز، قابل وصول و اجزای آن مشخص باشد.

وی افزود: منابعی که برای این طرح پیش بینی شده به نظر می رسد غیر واقعی باشد و در این شرایط برای اجرای این طرح باید سه سال اعتبارات این استان را برای این طرح هزینه کنیم.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان گفت: به نظر می رسد این مطالعات بیشتر کتابخانه ای بوده و در حوزه میدانی عملی نشده است. این پروژه خوزستان را به جایی نخواهند رساند. ما یک پروژه عملیاتی با توجه به نیاز استان می خواهیم و کلی گویی نمی خواهیم.

وی با تاکید بر لزوم دقت در تدوین سند برنامه توسعه شیلات خوزستان، عنوان کرد: باید بگوییم که دولت در اجرای طرح آزادگان اشتباه کرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار