کد خبر: ۷۹۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴ 06 November 2019

تمام اراضی کشاورزی خسارت دیده در سیلاب احیا شد / پیش بینی می شود بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن شکر تولید شود / در سال ۱۴۰۰ به وضعیت ثابت و رکورد تولید ۷۰۰ هزار تن شکر خواهیم رسید / استاندار خوزستان پیگیری های زیادی برای پرداخت خسارت سیل به شرکت توسعه نیشکر انجام داده است

دکتر عبدعلی ناصری در حاشیه بازدید از کشت و صنعت حکیم فارابی، گفت: نیشکر علاوه بر بحران خشکسالی در سال گذشته، در اوایل امسال دچار سیل نیز شد که در مجموع به ۴۰ هزار هکتار از اراضی این شرکت آسیب وارد شد که خوشبختانه با تلاش جهادگونه و شبانه روزی مجموعه نیشکر، موفق شدیم پس از بازسازی اراضی در رکوردی تاریخی امسال در فصل کشت بیش از ۲۲ هزار و ۶۰۰ هکتار نیشکر را کشت کنیم.

وی ادامه داد: اراضی کشاورزی که در سیلاب فروردین ماه امسال آسیب دیدند با برنامه ریزی های صورت گرفته در کشت جدید و همچنین کشت های غیرنیشکری احیا شدند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود: پنج هزار و ۳۰۰ هکتار کشت گندم، دو هزار و ۵۰۰ هکتار کشت کلزا و ۱۰۰ هکتار کشت چغندر انجام شده است و با تلاش های شبانه روزی تلاشگران مجموعه نیشکر، همه زمین های خسارت دیده احیا شدند.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به برداشت نیشکر، گفت: برداشت نیشکر از سطح ۴۸ هزار هکتار از اراضی کشت و صنعت های هفتگانه آغاز شده است

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳.۵ تا ۴ میلیون تن نیشکر از این مزارع برداشت شود که از این میزان برداشت، بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن شکر تولید خواهد شد.

ناصری تصریح کرد: در صورتی که شرایط اقلیمی طبیعی باشد، حداکثر تا فروردین ماه سال آینده برداشت نیشکر به طول می‌انجامد

دکتر ناصری ادامه داد: برداشت نیشکر امسال کیفیت مطلوبی دارد و با توجه به اقدامات صورت گرفته در اورهال کارخانه های تولید شکر، میزان استحصال نسبت به سال گذشته بیشتر است.

وی در ادامه افزود: در کنار شکر سفید، شکر قهوه ای و شکر دارویی تولید و به بازار عرضه می شود. همچنین تولید ۶۰ هزار متر مکعب ام دی اف، ۳۳ میلیون لیتر الکل، ۱۰ هزار تن خمیرمایه و حدود ۴۰ هزار تن خوراک دام جزو تولیدات امسال صنایع جانبی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با اقدامات صورت گرفته، به وضعیت پایداری در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی رسیده ایم و سال آینده وضعیت بهتری خواهیم داشت و در سال ۱۴۰۰ به وضعیت ثابت و رکورد تولید ۷۰۰ هزار تن شکر خواهیم رسید.

دکتر ناصری با اشاره به پیگیری خسارت سیلاب به شرکت توسعه نیشکر، گفت: مجموعه نهادها و سازمان های استان خوزستان همگی پشتیبان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هستند چرا که این شرکت توانسته است تولید و اشتغال پایداری را ایجاد نماید.

وی با تقدیر از تلاش های استاندار خوزستان در پیگیری خسارات سیلاب ادامه داد: استاندار خوزستان همواره پشتیبان و حامی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است و در رابطه با پرداخت خسارات سیلاب به توسعه نیشکر و صنایع جانبی پیشقدم بوده و تلاش های زیادی را انجام داده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود: همکاری و هم افزایی همه ارگان ها از جمله استانداری، جهاد کشاورزی، سازمان آب و برق، سپاه و … موجب شد تا شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بتواند پس از سیلاب فروردین ماه امسال بار دیگر احیا شود و پس از بازسازی اراضی در رکوردی تاریخی امسال در فصل کشت بیش از ۲۲ هزار و ۶۰۰ هکتار نیشکر کشت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار