با حکم معاون وزیر؛
معاون وزیر و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور در حکمی عباس ساکی را به سمَت «مدیر استانی شهرک‌های کشاورزی خوزستان» منصوب کرد.
کد خبر: ۷۹۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴ 08 November 2019

«عباس ساکی» مدیر استانی شهرک‌های کشاورزی خوزستان شد

علی اشرف منصوری در این حکم انتصاب با اشاره به سوابق و تجربیات عباس ساکی، افزوده است: پیگیری و اجرای به موقع برنامه‌های پیش‌بینی شده در حوزه‌های مختلف (موضوع ماده۶ اساسنامه) از جمله ایجاد بستر مناسب برای توسعه شتابان شهرک‌های کشاورزی در اراضی ملی و مستثنیات از اهم مأموریت‌های مورد انتظار است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور در این حکم انتصاب همچنین ضرورت‌ها و انتظارات دیگری نظیر رفع موانع و مشکلات احداث و توسعه شهرک‌ها، مستندات سازی املاک، نظارت بر مطالعات و طراحی مناسب شهرک‌ها، جذب سرمایه گذار و کارآفرین و استفاده بهینه و مطلوب از منابع تسهیلات بانکی ابلاغی، پیگیری تأمین و تخصیص منابع اعتباری برای کمک به ایجاد زیرساخت‌ها، هدایت و رهبری و ارائه خدمات فنی و آموزشی و بازرگانی در شهرک‌ها بویژه از رهگذر تعامل مناسب با مسئولین محترم استان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی را مورد اشاره و تأکید قرار داده است.

عباس ساکی دانش آموخته دکتری تخصصی مهندسی کشاورزی گرایش مهندسی سازه‌های آبی است و علاوه بر عضویت هیأت تدریس در دانشگاه پیام نور و آزاد اسلامی، پیش از این مسئولیت‌هایی نظیر رئیس حوزه مارون شرکت جهاد نصر، بخشدار اروندکنار شهرستان آبادان، مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان دشت آزادگان، مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان هویزه، مشاور ارشد رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در امور اجرایی را تجربه کرده است.

پبش از این جمیل پور زرگانی مسئولیت سرپرست شرکت شهرک‌های کشاورزی استان خوزستان را عهده‌دار بود.

شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور از تابعه‌های وزارت جهاد کشاورزی به شمار می‌رود که در اجرای بند (ل) ماده (۱۹۴) قانون برنامه پنجم توسعه و به منظور هدایت، راهبری، احداث و توسعه زیرساخت‌های مجتمع‌های کشاورزی تشکیل شده است. این شرکت براساس تبصره (۳) اصلاحی بند (الف) ماده (۳) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی، به عنوان یکی از سازمان های توسعه ای در جهت تحقق اهداف بخش کشاورزی مشغول فعالیت است.

در اجرای اهداف و وظایف مندرج در ماده (۶) اساسنامه شرکت مذکور، احداث، توسعه و تکمیل شهرک‌های کشاورزی، پس از تملک اراضی ملی و دولت(استلزام) است.

بیشترین صادرات غیرنفتی در سال‌های اخیر در بخش کشاورزی مربوط به آبزی پروری و محصولات گلخانه‌ای به کشورهای همسایه است و بر این اساس هدفگذاری ۵۸۰۰هکتاری توسعه‌ی شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور در سال ۹۸ در دست اجرا و اقدام می‌باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار