کد خبر: ۷۹۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶ 09 November 2019
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاخص آب روستایی در شهرستان گچساران ۷۹درصد است که چهاردرصد بالاتر از میانگین کشوری است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا،فیض الله پاسره روز جمعه در آئین بهره برداری از طرح آبرسانی به هفت روستای دهستان بویراحمد گرمسیری گچساران اظهار داشت: شاخص برخورداری از آب روستایی در شهرستان گچساران نسبت به ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۰ درصد افزایش یافته است.
وی بیان کرد: شهرستان گچساران دارای ۱۱۵ روستاست که ۱۱۴ روستای آن دارای تاسیسات آبرسانی دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:شاخص برخورداری از آب روستایی در کشور ۷۵ درصد و در استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۴.۷درصد است.
پاسره تصریح کرد: شاخص برخورداری از آب سالم بهداشتی کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۲ ،۶۸.۱۵ درصد بوده است.
وی عنوان کرد:با بهره برداری از طرح مجتمع آبرسانی به هفت روستای دهستان بویراحمد گرمسیری این شهرستان یکهزار و ۳۰۰ نفر از جمعیت روستاهای دهستان بویراحمد گرمسیری گچساران از جمله رودبال،گبرستان،نازمکان از آب سالم بهداشتی با کیفیت بهره مند خواهند شد.
فیض الله پاسره افزود: حفر یک حلقه چاه آهکی با دبی ۲۶ لیتر بر ثانیه،خط انتقال به طول ۱۰ کیلومتر و یک مخزن ذخیره آب احداث شده است.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای این طرح را ۴۸ میلیارد ریال برآورد کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اجرای مجتمع آبرسانی به باباکلان برای تامین آبآشامیدنی به ۱۱ روستا،آبرسانی به ۲۴ روستا از سد کوثر و هفت روستای بویراحمد گرمسیری از جمله خدمات دولت تدبیر و امید برای حوزه آب روستایی در گچساران است.
شهرستان ۱۲۶هزار نفری گچساراندر جنوب کهگیلویه و بویراحمد دارای ۳۰هزار نفر جمعیت روستایی است.
پاسرخ عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای یکهزار و ۶۴۱ روستا با ۳۱۳هزار نفر جمعیت است.
وی گفت: این استان دارای ۳۸۰ کیلومتر خط انتقال،۷۲۵ کیلومتر شبکه توزیع،۱۲۷ باب مخزن ذخیره آب با ۲۸هزار متر مکعب ظرفیت در شبنه روز و ۲۱ ایستگاه پمپاژاست.
وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای توسعه آب روستایی کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.
طرح آبرسانی به هفت روستای دهستان بویراحمد گرمسیری در گچساران با حضور مسئولان استانی و شهرستانی بهره برداری شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار