مدیر بانک خون بندناف جهاد دانشگاهی فارس بر لزوم ارتقاء آگاهی شهروندان از منافع ذخیره خون بندناف تاکید کرد.
کد خبر: ۷۹۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 12 November 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:شلیلی در آستانه چهاردهمین سال تاسیس بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی در جمع خبرنگاران، گفت: امروزه در ایران بالغ بر ۹۷ درصد خون بند ناف تحت عنوان زباله بیولوژیکی، دور ریخته می‌شود و دلیل اصلی آن ناآگاهی والدین از اهمیت خون بندناف است.

مدیر بانک خون بندناف جهاد دانشگاهی فارس گفت: باید تمام خانواده‌ها بدانند که خون بندناف چه نقشی در درمان بیماری‌های مختلف خواهد داشت و تضمینی است برای درمان بسیاری از بیماری‌های صعب العلاج.

او، آگاهی بخشی به خانواده‌ها را عاملی مهم در توسعه فعالیت‌های بانک خون بندناف دانست و گفت: خانواده‌ها خصوصا زوج‌های جوان باید مطلع باشند که علاوه بر سلول‌های بنیادی خون بندناف، امکان استفاده از سایر محصولات زایمانی مانند پرده جنینی، بافت بندناف، سلول‌های جفت نیز وجود دارد.

شلیلی گفت: خانواده‌ها اگر مطلع باشند که ذخیره خون بندناف این امکان را به آن‌ها خواهد داد که بسیاری از بیماری‌ها خصوصا بیماری‌های با منشاء خونی را درمان کرد، قطعا در این مسیر گام برخواهند داشت.

مدیر بانک خون بندناف جهاددانشگاهی فارس ادامه داد: بیشترین پیوند‌ها در بیماری‌هایی که منشا خونی دارند مثل تالاسمی، سرطان خون، کم خونی مادرزادی، بیماری‌های نقص سیستم ایمنی و ... انجام می‌شود، حال آنکه پتانسیل درمان نزدیک به ۷۰ درصد این بیماری‌ها با استفاده سلول‌های بنیادی دریافت شده از خون بندناف امکانپذیر است.

شلیلی اظهار کرد: در حال حاضر مراحل مختلف کارآزمایی بالینی در بیماری‌های فلج مغزی، اوتیسم، دیابت نوع یک و کاهش شنوایی در حال انجام است.

مدیر بانک خون بندناف جهاددانشگاهی فارس گفت: خانواده‌های متقاضی ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی www.rsct.ir یا مراجعه حضوری به دفاتر نمایندگی این مرکز در سراسر کشور، نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار