به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق، خرید برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی به مدت ۲۰ سال تضمین می‌شود.
کد خبر: ۷۹۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 11 November 2019

سعید کریم‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) در آیین بازدید از روند پیشرفت فاز دوم پروژه نیروگاه خورشیدی قلعه‌گنج گفت: احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر، بحثی است که طی سه سال اخیر در کشور مطرح شده است.

وی افزود: این نیروگاه‌ها از یک کیلو وات برق خانگی تا میزان ظرفیتی که سرمایه‌گذار توان تامین مالی آن را داشته باشد راه‌اندازی می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق تصریح کرد: هدف ما دعوت از مردم، ادارات دولتی و نهادها برای مشارکت در راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر و خورشیدی در مناطقی همچون جنوب کرمان است.

وی اظهار داشت: در شرکت ساتبا، که وظیفه توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و تجدیدپذیر را بر عهده دارد خرید برق خورشیدی را برای تولید کنندگان تضمین می‌کنیم.

کریم‌زاده ادامه داد: تولید کننده، تنها طی پنج سال نخست اجرای طرح، هزینه‌ای را که در این مسیر خرج کرده دریافت می‌کند و پس از آن به درآمدزایی می‌رسد.  

 وی همچنین طرح استقرار و نصب آب شیرین‌کن‌های هیبریدی که قرار است به زودی در شهرستان قلعه گنج اجرا شود را مورد بررسی قرار داد.

قلعه‌گنج با ۱۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع مساحت و ۸۵ هزار نفر جمعیت در فاصله ۴۵۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار