کد خبر: ۷۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 19 August 2015
شهردار اهواز در آیین کلنگ زنی سرای محله کوی فرهنگیان که با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری برگزار شد گفت: باید مراکزی را احداث کنیم تا پیوند مردم هر محله و مراوده های اجتماعی و آموزشی شان توسعه پیدا کند.

سیدخلف موسوی افزود: شهرداری اهواز تا به حال در همه مناطق به جز منطقه پنج اهواز ساخت سراهای محله را با سیاست محله محوری آغاز کرده است که در همین راستا سرای محله فرهنگیان با اعتبار سه میلیارد تومان و به مساحت زیر بنا 2هزار و سیصد و پنجاه متر مربع در سه طبقه اسکلت بتنی و با مساحت کل هزار و 910 مترمربع احداث می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته در بخش فرهنگی و عمرانی حدود 40 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که در سال جاری با رشد بودجه بیش از این رقم صرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: ساخت سراي محله در نقاط مختلف شهر، بيشترين اقدام عمراني در حوزه فرهنگي بوده است كه در دوره چهارم شورا، از سوی شهرداری اهواز اجرايي شده است.

سيدخلف موسوي اظهار كرد: عمليات ساخت سراهاي محله در مناطق يك، دو، چهار، شش و هفت اهواز آغاز شده است و امروز نيز در منطقه سه پروژه سرای محله آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به پروژه تقاطع غيرهمسطح چهارشير گفت: مشكلاتي كه با پيمانكار بر سر پيشرفت روند اجرايي پروژه داشتیم، حل شده و جدول زمان‌بندي اجراي عمليات پروژه در حال تدوین و است.

موسوی با این توضیح که مشكلات شهرداری با پیمانکار که بر سر پيشرفت روند اجرايي پروژه بود، حل شده است؛ ادامه داد: جلساتی با شركت پيمانكار مربوطه تشكيل شد و يك جدول زمان‌بندي اجراي عمليات احداث آن در حال ارائه است.

شهردار اهواز گفت: به پيمانكار تاكيد كرديم كه فاز نخست اين پروژه يعني مسیر شرق به غرب را به عنوان اولويت كاري اجرايي كند. اجراي اين فاز گويا 15 ماهه اعلام شد اما بايد پيمانكار رسما زمانبندي خود را اعلام تا شهرداری نيز به طور رسمي اطلاع رساني کند.
همچنین معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز نیز با بیان این که سرای محله یکی از این دستاوردهاست که درمحله ها و مناطق مختلف درحال احداث هستند، عنوان کرد: سرای محله و فرهنگ سرای کوچک محله ای در کلانشهرهای دیگر و در خارج از کشور وقتی شکل می گیرد؛ نقش بسیار خوبی در توسعه ی فرهنگ شهروندان ومشارکت عمومی در توسعه شهر داشته است.

محمد صفری  افزود: تا زمانی که شهروندان یک شهر از نظر فرهنگی  و آموزش های فرهنگی به عنوان یک شهروند  مسئول حقوق و تکالیف خود  نباشند، هیچ شهری ساخته نخواهد شد .

وی با بیان این که شهروندان می توانند در توسعه شهر موثر باشند با اشاره به احداث سرای محله  اظهار کرد: این پروژه به عنوان پنجمین سرای محله شهر اهوازدر کوی فرهنگیان آغاز شده است.

صفری  عنوان کرد: این سرا در مساحت یک هزار و 910 متر با یک اسکلت بتنی  تیپ و  واحد بین تمام محله ها احداث می شود، همچنین  850 متر مربع فضای زیر بنا در طبقه اول و دوم  و در طبقه سوم با 660 متر مربع زیر بنا  احداث می شود که  مجموعا  2 هزار و 360 متر مربع فضای فرهنگی به محله فرهنگیان اضافه می شود .

معاون فنی و  عمرانی  شهرداری اهواز اضافه کرد: در این پروژه بخش های مختلفی از جمله خانه سلامت، خانه  پزشک، اتاق کودک و نگهداری کودکان،  اتاق ورزش و فضاهای مختلف برای آموزش های شهروندی، فناوری های اطلاعات ، کلاس های آموزشی کامپیوتر، فعالیت های فرهنگی، قرآنی و مذهبی و بخش های  متنوع برای جوانان، نوجوانان و بزرگسالان  پیش بینی شده  که امیدواریم در این منطقه مفید واقع شود و شاهد فعالیت سراهای محله در اهواز باشیم.

در ادامه این برنامه رییس شورای شهر اهواز نیز با تاکید بر این نکته که توجه به حقوق شهروندی از ضروریات است گفت: شورای اسلامی  شهر اهواز روی این دو موضوع تمرکز کرده است که اگر به پررنگ جلوه دادن این دو موضوع اهمیت دهیم، بخشی از مشکلات حل می شود.

سعادت نیا  با اشاره به حرم "علی ابن مهزیار اهوازی" بیان کرد:  علی ابن مهزیار اهوازی برای این شهر و استان برکت است، باید سرلوحه کار فرهنگی همه ادارات و سازمان های شهر اهواز و استان خوزستان باشد.

وی با اشاره به صحن سرای نامناسب حرم علی ابن مهزیار تصریح کرد:  وقتی بعد از ظهر نماز مغرب، هلال ابن علی نشان داده می شود، حسرت و افسوس می خوریم که چرا صحن سرای   علی ابن مهزیار اهوازی  نمی درخشد!

وی تاکید کرد:  این شهر قدمگاه امام رضا(ع) و یک کلان شهر تاریخی است که باید بیشتر به آن توجه شود.

سعادت نیا همچنین به علائم راهنمایی و رانندگی سطح شهراشاره کرد و با بیان این که مسئولان آمار زیادی از بیمه، تصادفات و مسائل قضایی، پرونده ها و هزینه های میلیاردی حاصل از آن سخن می گویند، اظهار کرد:  توجه به حقوق شهروندی در این میان مورد توجه است که رسانه ها هم باید نسبت به حقوق شهروندی عکس العمل نشان دهند .

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: ادارات و سازمان ها باید به سمت رعایت حقوق شهروندی بروند چرا که  اگر به حقوق شهروندی توجه کنیم بخشی از مشکلات، سوء تفاهم ها و آسیب ها و هزینه های موجود برطرف می شود. 

وی بحث حقوق شهروندی را یکی از ضروریات  جامعه، به خصوص در کلان شهر اهواز و استان خوزستان عنوان کرد و افزود: سالانه صدها هزار پرونده و درخواست  برای مشکلاتی که به حقوق شهروندی منتهی می شود وجود دارد ومسئولان قضایی استان از این موضوع اظهار نگرانی می کنند، تصادفات، موضوعات شهری ، بروکراسی های اداری و حضور ارباب رجوع ها در ادارات از موضوعاتی است که نشان می دهد باید به حقوق شهروندی توجه کنیم.

وی  با اشاره به کلنگ زنی سرای محله در کوی فرهنگیان گفت: این سرا،  فرصتی برای پر کردن اوقات فراغت، جهت  دادن به سمت مطالبات مردمی در حوزه فرهنگ و اجتماعی است.

سعادت نیا به پتانسیل بالای شورای شهر و شهرداری اهواز برای انجام فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و با تشریح مسائل موجود و شرایط بد اقتصادی افزود: متاسفانه فضای درآمدی نامناسب، شهرداری و شورای شهر را محدود کرده است به طوری که نتوانستیم  نیاز امروز جامعه را مرتفع کنیم.
 
وی با اشاره به حاشیه های شورای اسلامی شهر اهواز گفت:  برخی فکر می کنند حاشیه ها اجازه کار کردن به شورا را نمی دهد،درست است که حاشیه ها به جای خود مانع ایجاد می کند  اما      می توان برای رفاه جامعه به سمت اجرای پروژه های زیادی گام برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز  با بیا ن این که پتانسیل شورای شهر مطالبات مردمی را بالا برده است، به کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و توجه به موضوع  قطار شهری  اشاره کرد و افزود: این موضوع  از سوی شهرداری در حال پیگیری است و امید واریم به سمت شایستگی های مردمی جهت پیدا کنیم.

سعادت نیا اظهار کرد:  برای توسعه شهر اهواز نیاز به نهادهای ذیصلاح  و حمایت آن ها احساس می شود و اگر سازمان های نظارتی توجه کنند به جسارت و حضور پررنگ آن ها نیاز داریم .

وی با بیان این که قطار توسعه را باید در شهر اهواز حرکت دهیم، افزود: ما به یک انقلاب و حمایت نیاز داریم ،  بدبینی ها باید کنار برود تا با صعه ی صدر، صبوری و درایت،  فضای کار به سمت توسعه و آبادانی پیش برود. در ادامه این مراسم معاون فنی و  عمرانی  شهرداری اهواز نیز گفت:  توسعه  فعالیت های فرهنگی و زیرساخت های فرهنگی در سطح مناطق از برنامه های شهرداری و اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر اهواز است.

در ادامه این مراسم نیز یکی دیگر از اعضای شورای شهر اهواز گفت: سال گذشته شهرداری اهواز برای رفع معضلات و مشکلات محله های شهر اهواز اعتباراتی را اختصاص داد و سال آینده از پروژه های عظیم شهرداری بهره برداری می شود.

جمشید سلحشور با بیان این که مسایل فرهنگی نه فقط از بعد مذهبی، فرهنگی  مورد اهمیت است افزود: بلکه مسائل مرتبط با مردم و مسایل شهری نیز مورد توجه شهرداری و شورا قرار گرفته است.

وی با اشاره به احداث سرای محله کوی فرهنگیان گفت: به موضوعاتی همچون  کودکان،  ورزش و سلامت خانواده ها توجه شده است.

سلحشور با این توضیح که همه شهروندان در جامعه شهری با هم مرتبط هستند و هر مشکلی که در یک خانه ایجاد شود به دیگر محله ها و کل شهر سرایت می کند، پس لازم است که سلامت و نشاط فرهنگی در جامعه ایجاد شود.

 وی افزود: مباحثی همچون خانه قرآن و عترت، سلامت،  آمفی تئاتر، پژوهش و تحقیق و مدیریت بحران در این سرا  قرار داده شده که تا یک سال آینده این پروژه عظیم  به بهره برداری می رسد.
شهردار اهواز: سراهای محله برای پیوند و مراودات اجتماعی مردم احداث می شوند

شهردار اهواز: سراهای محله برای پیوند و مراودات اجتماعی مردم احداث می شوند

شهردار اهواز: سراهای محله برای پیوند و مراودات اجتماعی مردم احداث می شوند

شهردار اهواز: سراهای محله برای پیوند و مراودات اجتماعی مردم احداث می شوند

شهردار اهواز: سراهای محله برای پیوند و مراودات اجتماعی مردم احداث می شوند

شهردار اهواز: سراهای محله برای پیوند و مراودات اجتماعی مردم احداث می شوند

شهردار اهواز: سراهای محله برای پیوند و مراودات اجتماعی مردم احداث می شوند

شهردار اهواز: سراهای محله برای پیوند و مراودات اجتماعی مردم احداث می شوند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار