استاندار خوزستان با تاکید بر آزاد بودن صادرات شلتوک تولیدی استان به کشور عراق، گفت: همزمان تعاون روستایی مکلف به خرید توافقی این محصول کشاورزی شد.
کد خبر: ۷۹۷۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 13 November 2019

غلامرضا شریعتی اظهارداشت: هماهنگی هایی به منظور حمایت از کشاورزان و تنظیم قیمت شلتوک تولیدی از استان خوزستان انجام شده و تعاون روستایی استان خرید توافقی این محصول کشاورزی را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: دستورات لازم در این زمینه به مجموعه‌های ذیربط ابلاغ شده و این درحالی است که وزارت جهاد کشاورزی نیز انجام خرید حمایتی از کشاورزان برنج‌کار خوزستان را هم دنبال می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان تصریح‌کرد: در این زمینه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین معاون اول رئیس جمهوری در جریان شرایط استان و نیز ضرورت خرید حمایتی از کشاورزان خوزستانی قرار گرفته‌اند.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه از ظرفیت وزارت امور خارجه برای پیگیری بحث واردات شلتوک تولیدی استان به عراق استفاده شده، یادآور شد: در حال حاضر تمام شرایط لازم برای صادرات به عراق از سوی مرزهای استان فراهم شده و این آمادگی وجود دارد.

بارش‌های مناسب در سال آبی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ ذخایر آب پشت سدهای خوزستان را به حدود ۲۴میلیارد متر مکعب افزایش داد که در مقایسه با سال آبی ماقبل بیش از ۲ برابر افزایش نشان می‌دهد.

امسال ۴۵۵هزار هکتار از اراضی خوزستان زیرکشت محصولات تابستانه رفت که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزون۲ برابر افزایش داشته است.

سالانه حدود ۱۶.۲میلیون تن محصولات زراعی و باغی با تنوع ۱۲۴محصول در خوزستان تولید می شود؛ این استان از نظر کمیت تولید و تنوع محصولات کشاورزی رتبه نخست را در کشور دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار