امام جمعه اهواز:
بیان کرد: بعضی به دنبال این هستند که کشور را قطبی کنند، اما تنها یک قطب در کشور است و در رأس آن آیت‌الله العظمی خامنه‌ای قرار دارد. اکنون مفاسد اقتصادی توسط قوه قضائیه مورد پیگیری قرار گرفته‌اند و کارخانه‌هایی که سال‌ها تعطیل بودند، اکنون فعال شده‌اند و این همان اصل نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۷۹۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ 15 November 2019

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، ۲۴ آبان در اهواز اظهار کرد: آنچه که در مبانی دینی آمده است این است که، حب دنیا مغبوض است نه خود دنیا؛ دنیا ابزاری برای رسیدن به آخرت معرفی شده است و نگاه به آخرت باید نگاه استقلالی، یعنی با هدف باشد.

به گزارش"تابناک" وی ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرماید: "اگر دنیا را هدف قرار دهید حتما از زیان‌کاران هستید و اگر به آخرت نگاه هدف داشته باشید هم دنیا آباد می‌شود و هم آخرت". همچنین امام علی در روایت دیگری می‌فرماید: "دنیا و آخرت مثل شرق و غرب است و هرگز با هم جمع نمی‌شوند".

موسوی‌فرد افزود: حب سازنده دنیا آن است که انسان وقتی دعوت مجاهدت در راه خدا را بشنود، از زمین کنده شود و در مسیر بندگی قدم بردارد.

امام جمعه اهواز در ادامه با بیان اینکه گاهی موجی از مُد در جامعه ایجاد می شود، به مُد کاشت ناخن اشاره کرد و گفت: از باب دلسوزی عرض می‌کنم این هنر شیطان است که بانوان ما را درگیر خود می‌کند. بانوان ما باید مثل مریم (س) باشند. زن می‌تواند خود را در دربار فرعون هم رشد دهد و همچون آسیه شود.

وی افزود: بانوانی که کاشت ناخن را انجام می‌دهند و از لاک و رنگ استفاده می‌کنند، بدانند که اکنون جوان هستید، بعدها در پیری متوجه می‌شوید که تمام نمازها و واجبات دینی شما باید قضا شوند و آن زمان است که می‌گویید کسی به ما نگفت.

موسوی‌فرد به توضیح احکام شرعی کاشت ناخن پرداخت و گفت: اگر علم آنقدر پیشرفت کند و مخترعان توانستند چیزی را اختراع کنند که جزو بدن انسان شود، یعنی ناخنی ساخته شود که مثل بند رشد کند این مشکلی ندارد که البته هنوز این اتفاق نیفتاده است. حکم شرعی کاشت ناخن از نظر مقام معظم رهبری این است که می فرماید: "بعد از کاشت باید با صرف هزینه ممکن برطرف شود و اگر ممکن نشد یا مشقت غیر قابل تحمل داشت، وضو و غسل را باید جبیره‌ای انجام داد اما در صورت امکانِ برطرف کردن، اگر برطرف نکند، وضو و غسل جبیره باطل است."

وی افزود: همچنین حکم شرعی کاشت ناخن در فتوای آیت‌الله سیستانی هم این است که می‌فرماید: "باید زائد پاک شود و قصد آرایش مجوز نیست و اگر هم به عنوان زینت باشد باید پوشانده شود. تا زمانی هم که برنداشته تکلیف، جبیره است." البته برخی از مراجع هم در کل آن را حرام اعلام کردند و گفتند که "وضو و غسل باطل است و باید در اولین زمان برداشته شود و تا زمانی که برنداشته، بنابر احتیاط واجب جبیره انجام شود و تیمم هم بنماید و بنابر احتیاط واجب قضای اعمال هم بجا بیاورد."

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در سخنانی دیگر بیان کرد: در آیات، قرآن و روایات پیامبر(ص) به عنوان الگو معرفی شدند. آنچه که در جامعه امروز ما به عنوان الگوی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، به آن نیاز داریم این است که سیاست‌مداران و سیاست‌گذاران مثل سیاست پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع)، خوب عمل کنند. در روایات آمده است در زمان حضرت حجت(ع) اگر بنا است در جامعه کسی را به عنوان الگو معرفی کنیم، آن‌ها مسئولان هستند. یعنی مسئولان به گونه‌ای عمل می کنند که در زمان امام عصر(عج) الگو می‌شوند. در نظام اسلامی مسئولان باید به عنوان الگوی تقوا و امر به معروف و نهی از منکر مطرح شوند.

وی تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرماید: "سیره مستتر پیامبر این بود که زمانی که سختی ها به مردم فشار می‌آورد خودشان و اهل بیت پیشاپیش تحمل سختی‌ها بودند و در خط مقدم جنگ هم وقتی سختی‌ها به ما فشار می‌آورد به ایشان پناه می‌آوردیم." یعنی اگر فشار اقتصادی به جامعه وارد شده است باید مسئولان اول خود و خانواده‌هایشان در این سختی باشند. پیامبر(ص) در سختی ها خود و اهل بیت را جلو می‌فرستادند تا مردم سالم بمانند. هرگاه زمان فداکاری و کم بهره بردن باشد، مسئول نظام اسلامی باید در پیش باشد.

وی بیان کرد: بعضی به دنبال این هستند که کشور را قطبی کنند، اما تنها یک قطب در کشور است و در رأس آن آیت‌الله العظمی خامنه‌ای قرار دارد. اکنون مفاسد اقتصادی توسط قوه قضائیه مورد پیگیری قرار گرفته‌اند و کارخانه‌هایی که سال‌ها تعطیل بودند، اکنون فعال شده‌اند و این همان اصل نظام جمهوری اسلامی است.

موسوی فرد با اشاره به زلزله شهرستان میانه، گفت: در زمان سیل خوزستان تمام کشور به کمک ما آمدند الان بسیاری از روستاها دچار خسارت شدند و امیدوارم که خداوند به ما توفیق خدمت عنایت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار