امام جمعه کازرون بر حفظ حرمت و آبروی مومنان در فضای مجازی تاکید کرد وگفت: در فضای مجازی اگر پیام و خبری را پخش و ارسال می‌کنیم، باید بتوانیم در روز قیامت آن را اثبات کنیم.
کد خبر: ۷۹۷۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ 15 November 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمد صباحی در خطبه نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: در فضای مجازی اگر پیام و خبری را پخش و ارسال می‌کنیم، باید بتوانیم در روز قیامت آن را اثبات کنیم و اگر کسی لغزشی کرده و بخواهیم خبر را پخش کنیم، پس حفظ آبروی مومن و سرّ پوشی چه می‌شود.

امام جمعه کازرون به هفته بسیج اشاره کرد و گفت: تلاش کنیم در هر شغل و قشری که هستیم، بسیجی بوده و این روحیه را داشته باشیم.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی در زندگی و اهمیت و نقش مطالعه در خانواده اشاره کرد و افزود: همان‌طور که به گردش و پارک رفتن، نیازداریم به مطالعه هم نیاز داریم و امیدواریم فرهیختگان و علمای بزرگوار در کمک به ترویج این موضوع کمک کنند.

صباحی با بیان اینکه چندین بار برای امامت جمعه کازرون مطرح شدم، حتی چندین بار در زمان حیات شهید خرسند نیز به دلایلی نام بنده مطرح شد گفت: این موضوع بخاطر این بود که بیشترین تعلق به کازرون را دارم و تحصیل، زندگی و تولد و ازدواج فرزندانم در کازرون بوده و در محضر ائمه جمعه کازرون خدمت می‌کردم.

وی ادامه داد: پیش از این با مطرح شدن نام بنده، نظر و رای خود را مبنی بر عدم قبول پیشنهاد طی بیانیه‌ای اعلام کردم، اما در این بین حکم ولایت فقیه را داریم که با وجود رای و نظر ما وقتی ولی فقیه حکم می‌کند، دیگر نظر ما اهمیتی ندارد و باید مطیع باشیم.

امام جمعه کازرون گفت: اگر ولی فقیه حکم کند که هر اقدامی انجام بده و در دور دست‌ترین نقاط یا سخت‌ترین کارها را انجام دهم، کاملا مطیع ولایت فقیه هستم.

صباحی اضافه کرد: کازرون علما و بزرگانی را دارد که کار کردن و در خدمت آنان بودن برایم افتخار است و شایسته امامت جمعه شهر هستند و حتی از بین علمای این شهر کسانی هستند که برای امامت جمعه دیگر شهرها نیز مطرح می‌شوند و به هر روی من رای و نظرم را عرض کردم اما وقتی حکم ولی فقیه مطرح می شود، دیگر نظری ندارم.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه وقتی پرسیدند، گفتم اگر نظر خودم هست، نمی پذیرم که در کازرون باشم چون خود شهر علمای بزرگی دارد اظهارداشت: با من تماس گرفتند و حکم ولی فقیه را اعلام کردند.

وی دلایل افتخار خود در خدمت به مردم کازرون را برشمرد و گفت: چون به حکم ولایت پا در شهر سلمان فارسی گذاشتم افتخار می‌کنم و امیدوارم مثل سلمان، ولی فقیه و مردم نیز از من راضی باشند.

صباحی از دیگر دلایل افتخار خود را در سنگر یک شهید بودن را دانست و افزود افتخارم این است به شهری برگشتم که افتخار اسلام و ایران است که امیدوارم توفیق این را داشته و در خدمت به مردم این دیار و ولایت فقیه روسفید باشم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار