نمایشگاه یوروپورت هلند (EUROPORT ۲۰۱۹) در شهر روتردام هلند برگزار شد که از بین پنج شرکت ایرانی حاضر در نمایشگاه، دو شرکت عضو پارک علم و فناوری خوزستان در این نمایشگاه حضور داشتند.
کد خبر: ۷۹۷۷۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰ 16 November 2019

شرکت "ارم سازان روز" فعال در حوزه صنایع الکترونیک و شرکت "جهان صنعت جنوب" فعال در حوزه رباتیک به ویژه تولید ربات های زیردریایی، از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری خوزستان در این نمایشگاه حضور داشتند و به معرفی و ارایه محصولات و دستاوردهای دانش بنیان خود در این حوزه پرداختند.

مرضیه شاوردی مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در خصوص برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: در این نمایشگاه شرکت‌های ایرانی به معرفی محصولات دانش بنیان خود، ایجاد شبکه تجاری جهت صادرات و یا تأمین کالاهای مورد نیاز خود پرداختند.

وی در ادامه به دستاوردهای برپایی پاویون ایران در نمایشگاه یوروپورت اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین دستاورد برپایی این پاویون، حضور قدرتمند و افتخارآمیز کشورمان در شرایط ظالمانه تحریم‌های یکجانبه کشورهای غربی است که موجب تعجب شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه بود که نشان از حسن نیت ایران در تجارت بین‌المللی با کشورهای اروپایی و باعث تلطیف روابط تجاری در حوزه دریایی شد.

شاوردی تصریح کرد: از دیگر دستاوردهای این نمایشگاه می‌توان به رایزنی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با شرکت‌هایی از کشورهای آلمان، سنگاپور، ترکیه، رومانی، اسپانیا، اوکراین و عمان برای ایجاد روابط و جلسات تجاری B۲B اشاره کرد که بر این اساس مقرر شد تا لیست محصولات دانش بنیان صادراتی ایران برای بررسی طرف‌های خارجی ارسال شود.

شاوردی با اشاره به دیپلماسی انجام شده در کشور هلند برای بازارسازی محصولات دانش بنیان ایران در این کشور، گفت: حضور آقای نراقی، مسئول بخش اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاویون ایران و گفت‌وگوی شرکت‌های حاضر با وی نیز موجب پیگیری در جهت معرفی بهتر و مستمر محصولات دانش بنیان حوزه دریایی در کشور هلند شد. بر این اساس شرکت‌های علاقه‌مند می‌توانند با همیاری و همفکری بخش اقتصادی ایران به توسعه بازار و کسب و کار خود در کشور هلند بپردازند.

نمایشگاه یوروپورت هلند محلی برای به نمایش گذاشتن تجربیات جهانی و بروز فناوری های مختلف در زمینه های دریایی و دریانوردی برای بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان است. ساختار نمایشگاه یوروپورت به گونه ای تعریف شده است که تمامی متخصصان و نمایندگان بخش های مختلف، فروشنده ها و خریداران، اپراتورها و مالکان و کلیه بخش های صنعت دریایی را در زیر یک جا گرد هم آورده تا محل مناسبی برای ملاقات، داد و ستد، افزایش دانش در این حوزه و کسب و کار باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار