همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، کارگاه نقاشی صلح جهانی ویژه کودکان خوزستانی با حضور سفیران فرهنگی دو کشور فرانسه و نروژ در اهواز آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۷۹۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ 16 November 2019

کارگاه نقاشی صلح جهانی ویژه کودکان خوزستانی از مجموعه برنامه‌های دبیرخانه جام باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ۲۴ آبان ماه با حضور مرتضی جمشیدی، معاون فرهنگی و رسانه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، علی بدری، سفیر فرهنگی کشور فرانسه و ۲ هنرمند برجسته دنیا، لیلا کولوستیاک و کاترین گمگستو به عنوان سفیران صلح از کشورهای نروژ و فرانسه و جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی و اصحاب رسانه و مطبوعات استان در جزیره تفریحی، گردشگری ریف اهواز آغاز به کار کرد.

به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مرتضی جمشیدی در مراسم گشایش این کارگاه گفت: این نمایشگاه در ابتدا قرار بود در اصفهان یا اهواز برگزار شود اما با رایزنی مدیر باشگاه کتابخوانی خوزستان با این سفیران، آن‌ها متقاعد شدند که نمایشگاه را در اهواز برگزار کنند.

وی افزود: در این کارگاه ۶۰ کودک ۷ تا ۱۲ ساله خوزستانی که عضو باشگاه‌های کتاب‌خوانی هستند، به صورت روزانه ۱۵ نفر نقاشی‌های خود را با موضوع «صلح» روی بوم نقاشی می‌کنند.

معاون فرهنگی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: این نمایشگاه و کارگاه نقاشی پیش از این در ۱۸ کشور دنیا برگزار شده و ایران نوزدهمین کشور مقصد این سفیران فرهنگی بوده است.

وی خاطرنشان‌کرد: اولین کارگاه نقاشی با موضوع «صلح» ویژه باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان از ۲۴ تا ۲۷ آبان ۱۳۹۸ در جزیره گردشگری «ریف» به مدت چهار روز برپا است. علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه از ساعت ۱۶ تا ۲۳ می‌توانند به جزیره گردشگری «ریف» در جاده ساحلی اهواز مراجعه کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار