مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: کمک‎های داوطلبانه مردمی و در صورت وجود بین‌المللی بر حسب نیاز در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه همچنان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۷۹۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 17 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم ،فرزین معتمدی ، اظهار داشت: با وجود اینکه دو سال از زلزله سال 96 گذشته، اما همچنان کمک‎های داوطلبانه مردمی و بین المللی بر حسب نیاز در مناطق زلزل‎ زده بین آسیب دیده‎گان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه نوع کار جمعیت هلال احمر بشر دوستانه است عنوان کرد: اگر حضور به موقع داوطلبان، امدادگران و نجات گران در کمک و یاری رساندن به آسیب دیدگان نبود به طور حتم زلزله سال 96 در سرپل ذهاب با چالش عظیمی رو به رو می شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به وسعت حادثه و تخریب تنها بیمارستان شهرستان سرپل ذهاب اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر به برپایی بیمارستان صحرایی اقدام کرد و در ساعات اولیه به بیش از 2000 نفر مصدوم خدمات رسانی ارائه شد.

 

معتمدی با اشاره به اینکه 8000 مصدوم در چهار روز مورد حمایت امدادگران هلال‌احمر قرار گرفت خاطرنشان کرد: تولد دو نوزاد در بیمارستان صحرایی بهترین اتفاق آن روزها بود بشارت حیات بود و ارائه خدمات درمانی، بهداشتی و توانبخشی جمعیت هلال احمر با توزیع شیر خشک و اقلام بهداشتی تا 9 ماه ادامه داشت.

وی با اشاره به اینکه امدادگران در زلزله مهیب سال 96 هفت شهرستان را تحت پوشش امدادی خود قرار داده بودند عنوان کرد: بلافاصله پس از زلزله عملیات چادر و اسکان های اضطراری، پک های غذایی و کمک های داوطلبانه مردمی انجام شد و تیم های حمایت‎های روانی جهت همدردی با آسیب دیدگان ورود پیدا کردند.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار