معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان گفت: مسافربرهای شخصی بین شهری برای اینکه امکان دریافت سهمیه بنزین را داشته باشند باید در سامانه سپند( سامانه پایش حمل و نقل) ثبت‌نام کنند.
کد خبر: ۷۹۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷ 23 November 2019

عبدالرحمان ناصریان بیان کرد: در پی افزایش قیمت بنزین از ۲۴ آبان، برخی رانندگان خودروهای حمل و نقل مسافربر بین شهری، بدون هماهنگی کرایه‌ها را افزایش دادند که غیرقانونی است.

وی با اشاره به اینکه دولت برای تمامی بخش های حمل و نقل سهمیه بنزین در نظر گرفته افزود: سهمیه بنزین به خودروهای مسافربری که پیش از این در سامانه سپند ثبت نام کرده اند تعلق می گیرد. خودروهای مسافربر مثل سرویس‌‍‌های مدارس، مسافربرهای شخصی درون شهری و بین شهری برای دریافت سهمیه بنزین باید در سامانه سپند ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری از چند ماه گذشته برای ساماندهی خودروهای مسافربر به رانندگان اعلام کرد که در سامانه سپند ثبت نام کنند که رانندگان از آن استقبال نکردند.

ناصریان افزود: با وجود همکاری نکردن این رانندگان،  شهرداری و دستگاه‌های مربوطه پیگیر هستند تا این رانندگان در سامانه سپند ثبت نام کنند تا امکان دریافت سهمیه بنزین را داشته باشند.

وی گفت: صحت سنجی فعالیت این خودروها به عنوان مسافربر از طریق این سامانه انجام می‌شود و به همین دلیل توزیع سهمیه بنزین، با استناد این سامانه انجام می شود.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان بیان کرد:  به عنوان مثال امسال یک هزار و ۶۳۰ دستگاه خودرو به عنوان سرویس مدارس در سامانه سپند ثبت نام کردند و در حدود ۲ هزار خودروی دیگر که به عنوان سرویس مدرسه در خوزستان فعالیت دارند در این سامانه ثبت نام نکردند.

استاندار خوزستان شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در پی افزایش قیمت بنزین مسئولان استان تلاش خواهند کرد هیچ‌گونه افزایش قیمتی در کالاها صورت نگیرد و با برنامه ریزی و نظارت کامل، اجازه سوء استفاده به هیچ صنفی برای گران کردن نرخ اجناس به بهانه افزایش قیمت بنزین داده نمی شود.

منبع: ايرنا
برچسب ها: حمل و نقل ، بنزین ، خودرو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار